|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۳۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
تیم تحقیقات جنایی ترکیه نیز از آب‌ فاضلاب یکی از خیابان‌های کنسولگری به وسیله یک ربات نمونه‌گیری کرده و آن را با نمونه دی ان ای خاشقجی مقایسه کرد.
از زمانی که پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی مطرح شده، روایات هولناک مختلفی از نحوه قتل او مطرح می‌شود؛ در جدیدترین آنها روزنامه صباح توضیح می‌دهد که تیم ترور چگونه خود را از خون خاشقجی خلاص کردند.

 اینبار روزنامه صباح چاپ ترکیه سناریوی کاملی از نحوه قتل این روزنامه‌نگار عربستان سعودی‌ ارائه کرده که به اندازه روایت‌های قبلی ترسناک است.

این روزنامه درباره لحظات اولیه قتل جمال خاشقجی در ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول با استناد به اطلاعاتی از دستگاه اطلاعات ترکیه، نوشت: تیمی که عملیات ترور خاشقجی را انجام دادند، پس از ورود او به ساختمان کنسولگری یک کیسه پلاستیکی را بر سرش قرار داده و لباس‌هایش را از تنش خارج کردند. سپس صلاح الطبیقی، رییس پزشکی قانونی عربستان سعودی با کمک تجهیزات پزشکی که همراه خود داشت، خون جمال خاشقجی را از بدنش خارج کرد تا کمترین آثار جرمی در محل قتل باقی نماند، سپس در پایان این خون را در حمام تخلیه کرد.

این روزنامه در ادامه نوشت: الطبیقی تجهیزات پزشکی لازم برای این کار از جمله قیچی و باند را با چمدان‌های تیم عربستانی آورده بود و تصاویر ایکس ری فرودگاه آتاتورک این موضوع را تایید می‌کنند.

تیم تحقیقات جنایی ترکیه نیز از آب‌ فاضلاب یکی از خیابان‌های کنسولگری به وسیله یک ربات نمونه‌گیری کرده و آن را با نمونه دی ان ای خاشقجی مقایسه کرد.

روزنامه حریت چاپ ترکیه نیز پیش‌تر نوشته بود، تیم عملیات ترور عربستان سعودی دارویی را به جسد خاشقجی تزریق کردند که موجب لخته شدن خون می‌شود، سپس او را خفه کردند.

این روزنامه با اشاره به اینکه مثله کردن جسد جمال خاشقجی زمان اندکی پس از قتل وی انجام شده است، در ادامه نوشت، تیم ترور از این شیوه استفاده کردند تا در صورت بررسی و نمونه برداری از ساختمان کنسولگری اثر خونی باقی نماند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین