|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۳۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰
پس از درخشش آنتونی استوکس و لی اروین در ۱۱ بازی ابتدایی خود برای تراکتورسازی، نام این تیم را برای کسب عنوان قهرمانی لیگ هجدهم دوباره بر سر زبان‌ها انداختند تا هواداران تراکتورسازی پس از مدت‌ها دوباره ورزشگاه یادگار امام را پر کنند و مشتاقانه منتظر بازی تیم‌های خود باشند.
حاضر نشدن استوکس در تمرینات تراکتورسازی و بازگشت دیرهنگام او به ایران، سومین بی‌نظمی و سرپیچی کردن این بازیکن در دو سال اخیر است.

پس از درخشش آنتونی استوکس و لی اروین در ۱۱ بازی ابتدایی خود برای تراکتورسازی، نام این تیم را برای کسب عنوان قهرمانی لیگ هجدهم دوباره بر سر زبان‌ها انداختند تا هواداران تراکتورسازی پس از مدت‌ها دوباره ورزشگاه یادگار امام را پر کنند و مشتاقانه منتظر بازی تیم‌های خود باشند.

پس از دیدار با ذوب‌آهن و تعطیلی لیگ برای فیفادی این دو بازیکن خارجی برای تعطیلات به کشور خود بازگشتند اما پس از مدتی که محمد تقوی برای شروع تمرینات دوباره تراکتورسازان مشخص کرده بود، به ایران برنگشتند و استوکس هم غروب روز جمعه راهی ایران شد و معلوم نیست که آیا می‌تواند مقابل پرسپولیس بازی کند یا نه.



البته این اتفاق و سرپیچی از دستور مربی کار تازه‌ای برای مهاجم ایرلندی تراکتورسازی نیست زیرا او در گذشته نیز دو بار این کار را انجام داده بود. البته بر خلاف دو بار گذشته به نظر نمی‌رسد که این بار به خاطر دلایل حاشیه‌ای در تمرین‌های تراکتورسازی حاضر نشده است بلکه شنیده می‌شود این بازیکن خواهان افزیش دستمزدش است. دستمزدی که بخاطر قرارداد ۴ ساله بازیکن نمی توانست انگیزه کافی برا درخشش ادامه‌دار استوکس را از نظر این بازیکن ایرلندی داشته باشد.

نخستین بار در سال ۲۰۱۷ و زمانی که استوکس عضو تیم هیبرنیان اسکاتلند بود، پس از درخشش دوباره در این تیم و به ثمر رساندن ۱۱ گل در ۲۱ بازی تصمیم گرفت در یکی از جلسات تمرینی این تیم حضار نشود و مدیران این باشگاه اسکاتلندی با بیان زیر سوال بردن قوانین و دیسیپلین باشگاه نه تنها او را از ترکیب اولیه تیم کنار گذاشتند بلکه قرارداد او را یک طرفه فسخ کردند و مهاجم گلزن یرلندی را از تیمش اخراج کردند.

پس از آن استوکس با قراردادی یک ساله و نیمه به آپولون میرنی یونان پیوست اما در در آوریل ۲۰۱۸ باز هم یک هفته بدون اطلاع قبلی در تمرین آپولون حاضر نشد تا این باشگاه نیز به دنبال فسخ یک طرفه قرارداد مهاجم گلزن ایرلندی به صورت یک طرفه باشد و در نهایت موفق به این کار شد.

دو تجربه تلخ این بازیکن از بی‌نظمی و بدون باشگاه ماندن او باعث شد تا سر از تراکتورسازی در بیاورد اما گلزنی‌های پیاپی او برای تبریزی‌ها خاطرات بی‌نظمی او را به دست فراموشی سپرد. البته به نظر می‌رسید که تجربه‌های تلخ استوکس باید درس عبرتی برای مدیران تراکتورسازی می‌شد تا بندی را در قرارداد او قرار دهند تا در صورت بی‌نظمی مجد بتوانند ضمن دریافت غرامت، قرارداد او را فسخ کنند. البته چالش جدید استوکس برای تراکتورسازان این بار با یک بازیکن خارجی دیگر همراه بوده تا بتوانند باشگاه ایرانی را تحت فشار بگذارند، مسئله‌ای که نباید تراکتورسازی در قبال آن کوتاه بیاید و همه جوانب ان کار را در نطر بگیرد زیرا در صورت کشیده شدن این قضیه به فیفا، این نهاد بین‌المللی سعی می کند تا جایی که امکان دارد حق را به بازیکن بدهد.

مالک باشگاه تراکتورسازی در آخرین صحبت‌هایش اذعان کرد که حاضر نیست به بازیکنی باج دهد و باید دید تراکتورسازان تا چه حد پیگیر این بی‌نظمی و شکایت از آقای گل فعلی لیگ برتر خواهند بود. شاید به خاطر همین صحبت‌های او بوده که استوکس به ایران برگشته ولی با توجه به شرایط بعید است که این بازیکن بخواهد تغییری در رویه‌اش ایجاد کند و اصلا مشخص نیست که او شرایط بازی کردن مقابل پرسپولیس را دارد یا نه.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین