|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۲۳۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
بر اساس این اخبار، یکی از اعضای خانواده وی به تلویزیون «سما» پاکستان نیز گفت که این رهبر حزبی پاکستان در محل اقامت خود (حجره) در شهر «لاهور» پاکستان بازداشت شده است.
برخی رسانه های پاکستان از بازداشت «خادم حسین رضوی» رهبر «تحریک لبیک یا رسول الله پاکستان» از سوی نیروهای مجری قانون خبر دادند.

 یکی از اعضای خانواده حسین رضوی رهبر تحریک لبیک یا رسول الله پاکستان در تماس با این رسانه مدعی شد که وی بازداشت شده است.

بر اساس این اخبار، یکی از اعضای خانواده وی به تلویزیون «سما» پاکستان نیز گفت که این رهبر حزبی پاکستان در محل اقامت خود (حجره) در شهر «لاهور» پاکستان بازداشت شده است.

البته به گزارش روزنامه پرتیراژ داون پاکستان، وزیر اطلاع رسانی و قانون دولت محلی ایالت پنجاب پاکستان در تماس رسانه ها با وی گفته است که از این موضوع اطلاعی ندارد.

تارنمای خبری روزنامه پرشمارگان «اکسپرس تریبیون» پاکستان نیز در خبری اعلام کرد که «عاصف علی بلالی» از رهبران اصلی این حزب، «امیر سیدظفر اقبال شاه» رهبر تحریک لبیک یا رسول الله در ایالت خیبرپختونخواه، مفتی ظهور احمد جلالی و مولانا نثار احمد جلالی از دیگر اعضای این حزب نیز بازداشت شده اند.



به گزارش ایرنا، رهبر «تحریک لبیک یا رسول الله» از احزاب مذهبی پاکستان، پیش از نقش اساسی در اعتراضات پاکستان در پرونده «آسیه بی بی» زن مسیحی پاکستانی ایفا کرد.

این زن مسیحی پاکستان سال 2009 میلادی در پی درگیری لفظی با برخی از زنان روستایی در منطقه 'ننکانا' در 50 کیلومتری شهر لاهور مرکز ایالت پنچاب پاکستان به پیامبر گرامی اسلام توهین کرده است.

وی بلافاصله از سوی پلیس بازداشت و دادگاه محلی پس از بررسی پرونده بر اساس ادعاهای شاهدان عینی در سال 2010 میلادی حکم اعدام وی را صادر کرد.

پس از اعتراض به این حکم، پرونده وی به دادگاه عالی شهر لاهور ارجاع داده شد.

این دادگاه پس از بررسی مجدد پرونده در سال 2014 حکم اعدام وی را تایید کرد.

با اعتراض مجدد بی بی به حکم دادگاه عالی شهر لاهور، پرونده وی در آخرین مرحله دادرسی به دیوان عالی پاکستان در شهراسلام آباد فرستاده شد.

با اعلام حکم آزادی این زن مسیحی از سوی دادگاه عالی پاکستان، تظاهرات سراسری گروه های مذهبی این کشور نظیر تحریک «لبیک یا رسول الله» نیمه نخست آبانماه امسال به مدت سه روز ادامه یافت.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین