|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۳۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آموزش و مشاوره ازدواج طبق برنامه ششم تا ۵ سال بعد از ازدواج نیز باید دیده شود، اما زیرساخت‌های لازم در این زمینه وجود ندارد.
 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آموزش و مشاوره ازدواج طبق برنامه ششم تا ۵ سال بعد از ازدواج نیز باید دیده شود، اما زیرساخت‌های لازم در این زمینه وجود ندارد.

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به صحبتهای معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان که گفته اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج یکی از راهکارهای وزارت ورزش و جوانان است و آموزش اجباری به قانون تبدیل شود گفت: درحال حاضر این طرح در کمیسیون فرهنگی بررسی می‌شود و لازم است آموزش و مشاوره قبل، حین یا بعد از ازدواج برای زوجینی که در آستانه ازدواج هستند در سیستم آموزشی، آموزش و پرورش دیده شود.

زیرساخت‌های لازم برای مشاوره‌های ازدواج در وزارت بهداشت تقویت شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه آموزش و مشاوره ازدواج حتی بعد از ازدواج نیز باید طبق برنامه ششم تا 5سال بعد از ازدواج دیده شود، افزود: متاسفانه زیرساخت‌های لازم در این زمینه وجود ندارد؛ در حال حاضر جایی که قابلیت اجرای این کار را دارد در وزارت بهداشت است و آنهم حین انجام آزمایش‌هایی که اجباری است و زوجین باید انجام بدهند، بنابراین باید تلاش شود تا زیرساخت‌های لازم در وزارت بهداشت تقویت شود.

زیرساخت‌های لازم در وزارت بهداشت تقویت شود
عضو فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: در حال حاضر زوجین موظف هستند 2 ساعت اجباراً این دوره آموزشی مشاوره را داشته باشند اما به دنبال این هستیم که این آموزش را 6ساعت داشته باشیم و بعد از یک سال که در مراکز استانها اجرا شد به شهرستانها نیز برود و این آموزش‌ها انجام شود؛ شهرهای کوچک هم استادهای کیفی می‌خواهند و هم نیاز به مکانهایی است که آموزش‌ها در آنجا انجام شود و علاوه بر استاد و مکان به حداقل زیرساخت‌ها و بودجه هم نیاز است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین