|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۲۳۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
امروز قطب های جمعیتی و اقتصادی در کشور ایجاد شده است که منابع و سرمایه های کشور را به سمت خود جلب کرده و معضلاتی همچون امنیتی و سیاسی را به وجود آورده است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایجاد زنجیره تولید موجب ارزش افزوده در خود منطقه می شود گفت: اگر دنبال توسعه منطقه ای هستیم باید زنجیره تولید در کنار تولید شکل گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، محمود حجتی روز پنجشنبه در آیین افتتاح یک واحد صنعتی کشمش پاک کنی در شهرک صنعتی سهند ملایر با بیان اینکه ایجاد این زنجیره تولید از مهاجرت و حاشیه نشینی شهرها جلوگیری می کند افزود: خدماتی که قبل از تولید به صنایعی همچون خدماتی، غذایی و تبدیلی برمی گردد، باید در خود مناطق تولید ایجاد شود.

وی اظهار داشت: امروز قطب های جمعیتی و اقتصادی در کشور ایجاد شده است که منابع و سرمایه های کشور را به سمت خود جلب کرده و معضلاتی همچون امنیتی و سیاسی را به وجود آورده است.

وی از ورود بخش خصوصی همچون واحد صنعتی کشمش پاک کنی در ملایر به حوزه کشاورزی تقدیر کرد و افزود: در کنار این سرمایه گذاری ها و با ورود سرمایه گذاران دیگر فعالیت و خدمات جدید تعریف می شود.

حجتی با اشاره به ظرفیت ویژه انگور و کشمش خاطرنشان کرد: اگر انگور وابسته به تازه خوری و خام فروشی باشد، شاهد انواع خدمات و اشتغال هم در منطقه نیستیم.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی منجر به اشتغال پایدار، ایجاد ارزش افزوده، منشا توسعه و کاهش دغدغه باغدار می شود.

حجتی ادامه داد: امروز که تولید محصول انگور و کشمش افزایش پیدا کرده و بازارها توسعه یافته است باید این خدمات و واحدهای تولیدی و صنعتی و صنایع تبدیلی بیشتر ایجاد شود، در غیر این صورت کشاورز با مشکل مواجه می شود.

وی ابراز امیدواری کزد: با اقدامات و سیاست های اتخاد شده در وزارت جهاد کشاورزی و اجرای طرح فراز و آبیاری نوین، بتوانیم این روند توسعه را ادامه دهیم.

حجتی به فعالیت های جهاد کشاورزی در اجرای طرح فراز در کشور اشاره و ارومیه و تاکستان را در اجرای این طرح پیشرو دانست و گفت: طرح فراز یا داربستی میزان تولید انگور را تا ۲ یا سه برابر افزایش و کیفیت را ارتقا می دهد.

وی یادآور شد: در حال حاضر این طرح در ملایر تا حدود ۲ هزار هکتار اجرا شده که با توجه به حجم تولید باید از این میزان جلوتر باشد.

وی تاکید کرد: با مدیریت خوب منابع آب می توانیم تعادل بخشی به سفره های زیرزمینی را اجرا و بیش از میزان تولید کنونی، تولید داشته باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین