|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۴
کد خبر: ۲۳۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
با بیان اینکه همه ساله با آغاز فصل سرما و بارش برف و باران در کشور، میزان مراجعه مردم جهت اهدای خون کم می‌شود، گفت: این درحالیست که سازمان انتقال خون ایران مسئول تامین خون و فراورده‌های آن در بیش از ۸۵۰ بیمارستان و مرکز درمانی کشور است. باید توجه کرد که در تهران و کلان شهرها و مراکز استانی این نیاز بیشتر احساس می‌شود.
 سخنگوی سازمان انتقال از نیاز به همه گروه‌های خونی در برخی شهرها خبر داد و گفت: در حال حاضر در گیلان نیاز به گروه خونی A مثبت و O منفی بیشتر است.

دکتربشیرحاجی بیگی در گفت‌وگو با ایسنا،  با بیان اینکه همه ساله با آغاز فصل سرما و بارش برف و باران در کشور، میزان مراجعه مردم جهت اهدای خون کم می‌شود، گفت: این درحالیست  که سازمان انتقال خون ایران مسئول تامین خون و فراورده‌های آن در بیش از ۸۵۰ بیمارستان و مرکز درمانی کشور است. باید توجه کرد که در تهران و کلان شهرها و مراکز استانی این نیاز بیشتر احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیاز به خون و فراورده‌های خونی در استان‌های تهران، ایلام، مازندران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی محسوس‌تر است، افزود: شهر تهران با داشتن نزدیک به ۱۷۰ بیمارستان و مرکز درمانی بیشترین نیاز به خون و فراورده‌های خونی را در کشور دارد. همچنین در شهرهایی که بیماران خاص به ویژه تالاسمی‌ها در آنها زندگی می‌کنند مانند گیلان، مازندران و تهران نیاز به خون بیشتر احساس می‌شود.

حاجی‌بیگی با بیان اینکه ۲۰ درصد از کل خون‌هایی که در کشور اهدا می‌شوند به مصرف بیماران خاص می‌رسد، گفت: نیاز به خون و فراورده‌های خونی به صورت روزانه و همیشگی  است. باید توجه کرد که ۹۰ درصد مردم ایران داری گروه خونی مثبت و ۱۰ درصد داری گروه خونی منفی هستند و در حال حاضر به همه گروه‌های خونی نیاز داریم. البته در گیلان نیاز به گروه خونی A مثبت و O منفی بیشتر است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین