|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۲
کد خبر: ۲۳۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
وزیر علوم، تقحیقات و فناوری با بیان این که در این باره برخوردهای انضباطی نیز صورت گرفته است، افزود: چون مقداری حقوق نانوشته از نظر برخی از خانواده‌های دانشجویان ایجاد شده بود، از دانشگاه آزاد خواستیم تا جایی که اصل جایگاه علمی و شرایط حداقلی ورود به دانشگاهها ایجاب می‌کند، مساعدت‌های لازم را انجام دهد.
 وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری درباره‌ی لغو یکی از برنامه‌های دانشگاه اصفهان به دلیل حضور گروهی خودسر و شلوغ کار در این دانشگاه اظهار کرد: به دلیل آنکه محل برگزاری برنامه در دانشگاه علوم پزشکی بوده، این دانشگاه مسئولیت حفظ نظم و انضباط جلسه را بر عهده داشته است.

 منصور غلامی وزیر علوم،؛ تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره احتمال حضور رییس جمهور در جمع دانشجویان به مناسبت روز دانشجو اظهار کرد: برای حضور رئیس جمهوری در برنامه گرامی‌داشت روز دانشجو از ایشان دعوت شده است و منتظر جواب ایشان هستیم تا محل مراسم 16 آذر انتخاب شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ی مشکلات ایجاد شده برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بعد از برگزاری آزمون سراسری و لغو قبولی برخی از دانشجویان این دانشگاه دربرخی از رشته‌ها اظهار کرد: به دلیل آنکه عمده مشکلات ایجاد شده در این زمینه مربوط به حوزه آموزش پزشکی بود ، دانشگاه آزاد بخشی از مشکلات خود را با مساعدت وزیر بهداشت و درمان برطرف کرد.در این زمینه برخی از بی توجه‌ای ها انجام شده بود و من از مدیریت دانشگاه آزاد خواهش کردم تا به اعتراضات مطرح شده رسیدگی کند.

وزیر علوم، تقحیقات و فناوری با بیان این که در این باره برخوردهای انضباطی نیز صورت گرفته است، افزود: چون مقداری حقوق نانوشته از نظر برخی از خانواده‌های دانشجویان ایجاد شده بود، از دانشگاه آزاد خواستیم تا جایی که اصل جایگاه علمی و شرایط حداقلی ورود به دانشگاهها ایجاب می‌کند، مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

غلامی درباره‌ی وضعیت دانشجویانی که به دلیل قبولی در دانشگاه آزاد از رشته‌ی در حال تحصیل خود انصراف داده بودند، اما در رشته قبولی خود نیز با مشکلاتی مواجه شدند گفت: انصراف به معنای انصراف است، اما درباره‌ی بازگشت آنها به رشته‌ای که از آن انصراف داده بودند، دانشگاه‌ها باید تصمیم‌گیری کنند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره‌ی حواشی ایجاد شده پیرامون حضور خودرهای گشت‌های  امنیت اخلاقی نیروی انتظامی در داخل یکی از دانشگاه‌های تهران اظهار کرد:‌ من کلیپ ادعایی مربوط به ورود گشت ارشاد به دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز را دیدم، اما ظاهرا این خودرو در پارکینگ دانشگاه در حال حرکت بود .

وزیر علوم با تاکید بر این که حضور گشت ارشاد در دانشگاه‌ها مورد تایید ما نیست گفت: دانشگاه‌ها خود باید موضوعات در چارچوب مشخص رسیدگی کنند. در خصوص حاشیه ایجاد شده درباره‌ی دانشگاه آزاد بر اساس گزارشی که به من ارائه شد ، دانشگاه به موضوع رسیدگی کرده و توضیحی در این باره داده است. من تشخیص ندادم که این اتفاق در دانشگاه افتاده است، اما از دانشگاه خواهش کرده‌ایم که مانع حضور نیروهای دیگر در داخل دانشگاه شوند.

غلامی همچنین درباره‌ی لغو یکی از برنامه‌های دانشگاه اصفهان از سوی عده‌ای ، گفت: این برنامه با مجوز دانشگاه برگزار شد، اما یکی دو اشکال در مدیریت آن وجود داشت و گرنه از نظر مبنای قانونی هیچ اشکالی در برگزاری آن وجود نداشت.

وی به بیان جزییاتی از این برنامه پرداخت و افزود: قرار بر آن بود تا دو دانشگاه برنامه‌ای برگزار کنند و مقرر شد که این برنامه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شود، بنابراین مسئولیت حفظ نظم و انضباط جلسه با دانشگاه علوم پزشکی بوده است همچنین شهرداری اصفهان نیز در برگزاری این مراسم مقداری همکاری و مشارکت داشته است. به همین دلیل برخی از افراد غیر دانشجو نیز در جلسه حضور داشتند که این اتفاق معمول نیست.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: معمولا به دانشگاهها توصیه می‌کنیم که برنامه‌های خود را صرفا با حضور دانشجویان برگزار کنند. از سوی دیگر نیز دور از انتظار است که یک دانشجو مراسم رسمی و مجوز دار دانشگاه را به دلیل مخالفت با یکی از سخنرانان بر هم بزند. با این حال  عدم یکدستی در اداره جلسه باعث بروز ضعف‌هایی در اجرا و کنترل برنامه و در نهایت منجر به اتفاقی که در دانشگاه اصفهان افتاد، شده است .

غلامی در ادامه درباره ی طرح برخی از انتقادات نسبت به تغییر روسای دانشگاه‌ها گفت: در حال حاضر دانشگاه در حال تغییر زیاد نداریم مگر آنکه  زمان ماموریت آنها به اتمام رسیده باشد.تغییراتی هم که تاکنون انجام گرفته یا به دلیل استعفای افراد بوده یا دوران مدیریتی رئیس تمام شده یا این که به دلایل مدیریتی، وزارت علوم تمایلی به ادامه کار با فردی را نداشته است.

وی با تاکید بر این که تمام انتصابات روسای دانشگاه‌ها با هماهنگی مراجع رسمی انجام می‌شود، ادامه دارد: در بحث انتصابات روسای دانشگاه‌ها دربرخی از مواقع اصول و ضوابطی که شان و جایگاه یک رئیس دانشگاه را برای ما حفظ کند، جزء الزامات وزارت‌علوم است. بنابراین در این که در تعیین روسای دانشگاه دست خود را باز بگذاریم محدودیت‌هایی را داریم. ما معمولا در این مدت تعدادی از گزینه‌ها که واجد شرایط بودند را بررسی کردیم و از میان آنها بهترین ها را انتخاب نمودیم و امیدار هستیم که اعتراضات اندکی که مطرح می‌شود ، به صورت کارشناسانه و فارغ از نگاه‌های جناحی مطرح شود؛چرا که اعتلای شان و جایگاه دانشگاه‌ها از وظایف وزارت علوم است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین