|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۲۳۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
در خارج از کشور، نظارت بر این کار به عهده بیمه‌هاست؛ چرا که بیمه‌ها یک مجموعه علمی قدرتمندی هستند که مو را از ماست می‌کشند و اگر پزشکی گزارشی برخلاف واقعیت داد تا آخر عمر از کار بیکار می‌شود، اما این مجموعه در ایران نیست. کسوراتی که در ایران نوشته می‌شود، علمی نیست. نظارت بر کار بیمه‌ها نیز یکی از کارهای جامانده در مملکت ماست.
 رییس سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان بیمه باید در ایران بازبینی شود و بیمه باید ثروتمند شود تا بتواند کارهای خود را به درستی انجام دهد.

دکتر ایرج فاضل در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک سازمان بیمه سلامت ایران با مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی گفت: مجمع انجمن‌ها حدود ۱۵ سال پیش با اهداف عالی که یکی از آن امروز محقق شد، تشکیل شده است. احساس می‌شد که از گروه پزشکی که زحمت زیادی در کشور می‌کشند، در تصمیم‌سازی‌ها استفاده نمی‌شود و مسیر برای این قشر یکطرفه است و دولت برای خودش تصمیم‌گیری می‌کند. این مجمع یک حلقه اتصالی بین جامعه پزشکی و مسئولین پزشکی است. خوشحالم که درخت این مجمع به بار نشسته و یکی از میوه‌های آن امضای این تفاهم‌نامه است.

وی ادامه داد: بیمه یک اصل مرتقی بوده که از خارج از کشور به ایران آمده است. یکی از مشکلات بزرگ جامعه ما بدهی بیمه‌هاست. بیمه باید یک مجموعه ثروتمند باشد که به موقع به تعهدات خود عمل کند. در سال ۶۸ من در وزارت بهداشت بودم بیمه‌ها بدهی‌های زیادی داشتند که از همان زمان هم روی هم انباشته می‌شد و این روند تا کنون ادامه پیدا کرده است. به نظر من سیستم بیمه‌ای باید کاملا بازبینی شود. یکی از کارهایی که در قالب این همکاری انجام می‌شود، بحث درباره نحوه اصلاح بیمه‌ها است؛ به گونه‌ای که ارائه‌ خدمت از بیمه‌ها برای همه قابل اطمینان باشد و این کار از عهده جامعه پزشکی برمی‌آید. مساله دیگر مساله‌ نظارت بر انجام امور است.

رییس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در خارج از کشور، نظارت بر این کار به عهده بیمه‌هاست؛  چرا که بیمه‌ها یک مجموعه علمی قدرتمندی هستند که مو را از ماست می‌کشند و اگر پزشکی گزارشی برخلاف واقعیت داد تا آخر عمر از کار بیکار می‌شود، اما این مجموعه در ایران نیست. کسوراتی که در ایران نوشته می‌شود، علمی نیست. نظارت بر کار بیمه‌ها نیز یکی از کارهای جامانده در مملکت ماست.

فاضل اظهار کرد: این قدم فرخنده و پیوندی بین کارگزاران جمهوری اسلامی ایران و افراد ارائه‌ دهنده خدمت است.  مجمع علمی گروه پزشکی آمادگی لازم برای همکاری و ارزیابی با بیمه‌ها را دارند. البته بحث اساسی نحوه درمان بیماریِ بیمه‌ها است. نمی‌توان ۳۰ میلیون نفر را بیمه رایگان کرد و معلوم نباشد که پول آن از کجا می‌آید.  این بذل و بخشش‌ها به درد کاغذ می‌خورد نه مردم. توقع از بیمه‌ها و باری که بر دوش آنها گذاشته می‌شود باید به اندازه توان آنها باشد. بیمه باید ثروتمند شود تا بتواند کارهای خود را به درستی انجام دهد.

در ادامه این مراسم نیز دکتر علی نوبخت - عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و دبیر هیات مدیره مجمع انجمن‌های گروه علمی – پزشکی، گفت: امروز شاهد وحدت دو سازمان هستیم. بیمه سلامت نیاز به حمایت دارد که در قانون برنامه ششم توسعه این حمایت تصویب شد که بیمه باید زیرنظر وزارت بهداشت کار کند تا بتواند به خوبی از کارهای خود برآید.  خوشحالیم که کاری انجام می‌دهیم که انجمن‌ها با رغبت در آن شرکت می‌کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین