|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۲۳۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
نقض‌های صورت گرفته از همان لحظه بازداشت این کودکان و انتقالشان به مراکز تحقیقات بدون دادن آب یا غذا آغاز شده است. در طول این مدت نیز این کودکان مورد ضرب و شتم و تهدید و ارعاب قرار گرفتند تا از آن‌ها اعتراف گرفته شود.
 باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز 2018 تا ماه اکتبر، 908 کودک فلسطینی را بازداشت کرده است.

 روزنامه الشرق الاوسط گزارش داد: باشگاه اسیران فلسطینی در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی کودک اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز 2018 تا اکتبر 908 کودک فلسطینی زیر 18 سال را بازداشت کرده است. 270 کودک در زندان‌های مجدو و عوفر و بخش دیگری از کودکان در مراکز ویژه‌ای در قدس تحت بازداشت هستند.

باشگاه اسیران فلسطینی مقامات رژیم صهیونیستی را به نقض حقوق کودکان متهم و تأکید کرد: نقض‌های صورت گرفته از همان لحظه بازداشت این کودکان و انتقالشان به مراکز تحقیقات بدون دادن آب یا غذا آغاز شده است. در طول این مدت نیز این کودکان مورد ضرب و شتم و تهدید و ارعاب قرار گرفتند تا از آن‌ها اعتراف گرفته شود.

بنا بر این گزارش، از جمله نقض‌های دیگر حقوق کودکان محروم شدن آنها از تکمیل تحصیل و دیدن خانواده‌هایشان و محروم ماندن از خدمات پزشکی است. نیروهای رژیم صهیونیستی طی عملیات‌های بازداشت فلسطینی‌ها به صورت عمدی به آن‌ها تیراندازی می‌کنند. از سال 2015 مسئله کودکان اسیر شده شاهد تحولات زیادی است از جمله تدوین برخی قوانین نژادی یا تصویب قوانینی که براساس آن حکم‌های حبس ابد یا حبس 10 سال برای کودکان صادر می‌شود.

باشگاه اسیران فلسطینی از نهادهای حقوقی بین المللی و در رأس آن صندوق حمایت از کودکان ملل متحد(یونیسف) خواست برای حمایت از کودکان فلسطینی نهایت تلاششان را به کار گیرند.

اداره زندان‌های اسرائیل واکنشی به گزارش این باشگاه نداشته است.




منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین