|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۲۳۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
خیلی‌ها دست و دلشان برای خرید و فروش خودرو دست دوم می‌لرزد، چون فکر می‌کنند شناخت کافی از یک ماشین ندارند و ممکن است سرشان کلاه برود، به سراغ کارشناسانی می‌روند که در هر بررسی ممکن است هزینه زیادی بابت همین بررسی از آنها دریافت کند یا اینکه سراغ کسانی بروند که قیمتی بسیار کمتر از ارزش ماشین روی آن بگذارد.
 خیلی‌ها دست و دلشان برای خرید و فروش خودرو دست دوم می‌لرزد، چون فکر می‌کنند شناخت کافی از یک ماشین ندارند و ممکن است سرشان کلاه برود، به سراغ کارشناسانی می‌روند که در هر بررسی ممکن است هزینه زیادی بابت همین بررسی از آنها دریافت کند یا اینکه سراغ کسانی بروند که قیمتی بسیار کمتر از ارزش ماشین روی آن بگذارد.

با وجود سایت‌هایی مثل دیوار که واسطه‌های خرید و فروش خودرو را کم کرده، این نگرانی کمتر از قبل است اما باز هم خریداران نمی‌توانند به طور کامل به فروشنده اعتماد کنند.چاره کار این است که اول خود به شناخت نسبتا خوبی از ماشین برسیم و خودمان متوجه ایرادهای احتمالی شویم و بعد درمورد ماشین‌هایی که نسبت به کارکرد و سلامت آنها مشکوک هستیم به کارشناس مراجعه کنیم. آگاهی از چند نکته ما را در خرید و فروش خودرو دست دوم جلو می‌اندازد و اعتماد به نفس بیشتری برای این کار به ما می‌بخشد.

1- اول از همه باید وجود رنگ در خودرو را تشخیص دهید. وجود رنگ در خودرو نشان دهنده تصادف و نقصی است که باید ابعاد آن و خساراتی که از نظر فنی به خودرو آمده را مشخص کرد. بهترین کار این است که در روز روشن و زیر نور آفتاب به بازدید خودرو بپردازید. معمولا قسمت‌های رنگ شده چون با رنگ بدنه تفاوت دارند، کاملا مشخص هستند. با آهن‌ربا می‌توان قسمت‌هایی که تورفتگی دارند و بتونه شده‌اند را راحت پیدا کرد.

2- حتما سوار ماشین شوید و مسافتی را با آن طی کنید. نسبت به صفحه کلاچ خودرو اطمینان پیدا کنید، کلاچ نباید زیر پای شما بلرزد، دنده باید خوب جا برود، ماشین باید در حالت دنده دو بتواند روشن شده و حرکت کند. با فرمان کامل دور بزنید و به صدای کامل موتور حین حرکت گوش دهید. از درست کار کردن گاز و ترمز اطمینان حاصل کنید. این نکته‌ها در هنگام خرید و فروش خودرو دست دوم کاملا راهگشاست.

3- در یک مسیر مستقیم به سرعت پنجاه کیلومتر که رسیدید دست خود را از روی فرمان بردارید اگر ماشین بلرزد و به این طرف و آن طرف کشیده شود یا از خط مستقیم خارج شود، فرمان ماشین نیاز به تنظیم و تعمیر دارد.

4- بررسی باطری کار دیگری است که باید انجام دهید. ماشین باید با اولین استارت روشن شود، سپس کولر، چراغ‌ها، سیستم صوتی و فندک را امتحان کنید. با یک جا روشن کردن همه اینها، نباید فشاری به ماشین وارد شود.

5- از تعداد کیلومتری که ماشین رفته اطلاع پیدا کنید. ماشینی که کار عادی کرده باشد معمولا سالی 12 هزار کیلومتر طی می‌کند اما اتومبیلی که سی هزار و چهل هزار کیلومتر در سال طی کرده باشید، معلوم است که همواره در حال کار بوده و هیچ استراحتی نداشته، این نشان از فرسوده بودن قطعاتش دارد.

6- روغن و رادیاتور را بررسی کنید. شیلنگ‌های ماشین باید کاملا خشک باشند، زمینی که ماشین در آن پارک شده را نگاه کنید تا از عدم نشت روغن مطمئن شوید. به تاریخ انقضای لاستیک ماشین هم دقت کنید.

7- از نوشتن قولنامه و هر گونه سندی همان اول کار پرهیز کنید. از داشتن تمام مدارک ماشین مطئن شوید و بعد که خود عیب و ایرادی در ماشین و مدارک نیافتید، حتما آن را به یک مکانیک و کارشناس خودرو هم نشان دهید. با رعایت این نکات خرید و فروش خودرو دست دوم دیگر کاری ریسکی و پرخطر به حساب نمی‌آید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین