|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۳۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
یک مقام وزرات خارجه آمریکا به یکی از شبکه‌های خبری این کشور گفت که بررسی اطلاعات سیا نشان می‌دهد که شخص ولیعهد سعودی فرمان قتل روزنامه‌نگار منتقد این رژیم را داده است.
 یک مقام وزرات خارجه آمریکا به یکی از شبکه‌های خبری این کشور گفت که بررسی اطلاعات سیا نشان می‌دهد که شخص ولیعهد سعودی فرمان قتل روزنامه‌نگار منتقد این رژیم را داده است.

به گزارش فارس، یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا که نسخه‌ای از ارزیابی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی را روئیت کرده است به شبکه خبری ABC  گفت که کاملا واضح است که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی فرمان قتل خاشقچی را داده است.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده گفت: «کاملا روشن است که (چنین اقدامی)  به (رده‌های) بالا ارتباط دارد.درباره اینکه حاکمیت در این اقدام دست داشته است، اجماع قدرتمندی وجود دارد و هیچکس در دولت درباره این موضوع بحث نمی‌کند.»

روزنامه  آمریکایی «واشنگتن پست» دیروز نوشت که سیا فایل صوتی قتل خاشقچی را شنیده است و نوشت: «بنابر گفته‌های منابع آگاه، مقامات سیا به فایل صوتی ضبط شده که مقامات ترکیه می‌گویند ثابت می‌کند خاشقچی را تیم عوامل سعودی به قتل رسانده و تکه‌تکه کرده است، گوش فرا داده‌اند اگر این امر تائید شود، صدای ضبط شده مزبور باور روایت سعودی‌ها توسط کاخ سفید را سخت می‌کند که می‌گوید مرگ خاشقچی یک اتفاق بوده است».

واشنگتن‌پست در این خصوص از یک سخنگوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سوال کرده بود، اما وی حاضر به پاسخگویی نشده است.

خاشقچی، روزنامه‌نگار مشهور و منتقد سعودی که برای واشنگتن‌پست قلم می‌زد، دهم مهر ماه (دوم اکتبر) بعد از مراجعه به کنسولگری سعودی در شهر استانبول، ناپدید شد و بعد از تحقیقات مشخص شد که وی به دست تیمی 15 نفره به قتل رسیده، جسد وی تکه تکه شده و در نهایت با اسید از بین رفته است.

تحقیقات ترکیه در این خصوص هنوز ادامه دارد و نتیجه نهایی اعلام نشده است. روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست هم دیروز شنبه گزارش داد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به این جمع‌بندی رسیده که «محمد بن سلمان»، ولیعهد رژیم سعودی دستور قتل روزنامه‌نگار منتقد این کشور را صادر کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین