|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۳۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
طرح ۴۰۰ هکتاری تجهیز باغات زیتون به سامانه های نوین آبیاری امروز سه شنبه توسط وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان طارم افتتاح شد.
به طور همزمان،۲۶ طرح آبیاری نوین استان زنجان با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،طرح ۴۰۰ هکتاری تجهیز باغات زیتون به سامانه های نوین آبیاری امروز سه شنبه توسط وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان طارم افتتاح شد.

با افتتاح این پروژه به طور همزمان ۲۶ طرح سامانه های نوین آبیاری به مساحت یک هزار و ۱۶ هکتار در استان زنجان افتتاح و همچنین عملیات اجرایی ۲۱ طرح آبیاری نوین به مساحت یک هزار و ۳ هکتار در استان آغاز شد.

با افتتاح این ۲۶ طرح سالانه در مجموع بالغ بر ۴ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده و برای ۲۵۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی می شود.

در مجموع ۱۱۹ میلیارد ریال برای این تعداد طرح مورد افتتاح در استان اعتبار هزینه شده است که ۷۹ میلیارد ریال آن کمک بلاعوض دولتی بوده است.

گفتنی است، مساحت کل اراضی آبی استان زنجان ۱۷۰ هزار هکتار است که با افتتاح ۲۶ طرح امروز، از ۱۲۴ هزار هکتار اراضی مستعد آبیاری تحت فشار در استان در مجموع ۵۲ هزار و ۸۳۰ هکتار به انواع سیستم های نوین آبیاری مجهز شد.

با تجهیز بالغ بر ۵۲ هزار هکتار از اراضی استان زنجان به سامانه های نوین آبیاری در مجموع ۲۲۲ میلیون متر مکعب در سال در مصرف آب صرفه جویی شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین