|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۳۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین علل شیوع بیماری های غیرواگیر نظیر دیابت است در حالیکه با اصلاح سبک زندگی می توان از بروز دیابت جلوگیری کرد.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین علل شیوع بیماری های غیرواگیر نظیر دیابت است در حالیکه با اصلاح سبک زندگی می توان از بروز دیابت جلوگیری کرد.

سید جلال الدین امیری روز دوشنبه در حاشیه همایش روز جهانی دیابت در جمع خبرنگاران بیان کرد: شیوع دیابت با توجه به رشد گرایش به سمت سبک زندگی ماشینی موضوعی دور از انتظار و غیر قابل پیش بینی نبود.

وی اضافه کرد: کشورهای صنعتی با وجود رشد زندگی ماشینی روند شیوع دیابت را کنترل کردند اما در ایران مبتلایان این بیماری به علل مختلف افزایش یافتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: کاهش تحرک و افزایش یکجا نشینی در کنار رژیم غذایی با انرژی بالا که تحلیل آن نیازمند تحرک است موجب رشد بیماریهای غیر واگیر نظیر دیابت شد.

امیری خواستار مصرف روزانه میوه و سبزیجات، پرهیز از مصرف غذاهای پر چرب و غذاهای زود آماده شو (فست فود) و در نهایت اصلاح شیوه زندگی برای پیشگیری از بروز این بیماری شد.
وی گفت: کارشناسان مرکز بهداشت استان همدان با انجام طرح های مختلف و غربالگری موفق به شناسایی شمار زیادی از افراد مبتلا به این بیماری در شهرها شدند.
رئیس مرکز بهداشت استان همدان ادامه داد: دیابت دارای علایم و عوارض است که بی توجهی به آنها موجب قطع عضو یا مرگ فرد بیمار می شود.
امیری بیان کرد: بسیاری از افراد دیابتی از مبتلا بودن به این بیماری بی اطلاع هستند که این آمار در کشور 37 درصد و در همدان بیش از میانگین کشوری است.
وی یادآوری کرد: سال 92 پس از بررسی وضعیت جسمی 300 هزار تن از جمعیت روستایی کشور مشخص شد که 50 درصد افراد دیابتی از بیماری خود بی خبر هستند.
فدراسیون بین‌المللی دیابت و سازمان بهداشت جهانی در سال 1991 در پاسخ به رشد روزافزون دیابت در تمامی جوامع بشری، روز 14 نوامبر (23 آبان) را به نام روز جهانی دیابت نامگذاری کردند که شعار امسال آن «دیابت نگرانی هر خانواده» است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین