|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۲۳۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲
این نماینده اصولگرای مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: خدا پدر و مادر آن خبرنگاری را بیامرزد که فیش حقوقی نمایندگان را منتشر کرد و باعث آن نهضت شد. البته خیلی‌ها تلاش کردند این کار ابتر بماند و از آن زمان به ما فیش حقوقی ندادند.
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت که حقوق نمایندگی وی ۷ میلیون و دویست هزار تومان است.

به گزارش ایسنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در همایش "چالش شفافیت مجلس" که در دانشگاه شریف برگزار شد، گفت: بعد از انتشار فیش حقوقی نمایندگان، دیگر فیش حقوقی دریافت نکردیم اما حقوق من هفت میلیون و دویست هزار تومان است. همچنین ٨ دفتر در شهرهای مختلف حوزه انتخابیه و تهران دارم که ۲۵ نفر در آنها کار می‌کنند. ۲۵ نفر مجموع در این دفاتر کار می کنند که پنج نفر از دستگاه‌های مختلف مامور به خدمت هستند یک عده کار داوطلبانه می‌کنند و عده دیگر نیز حقوق می‌گیرند که با احتساب هزینه های دفاتر ۱۶ میلیون تومان برای اداره آن دفاتر پرداخت می‌شود که این عدد شرعا و قانونا متعلق به من نیست.

وی اضافه کرد: اموال من نیز یک خانه در اصفهان و یک خودرو ال٩٠ و یک ارثیه پدری است که ۵۰۰ متر است و آن را با پنجه اخوی و دو خواهرم تقسیم کردیم.

حاجی دلیگانی در بخش دیگری از اظهاراتش اظهار کرد: ما باید سدی که در مجلس در مقابل شفافیت ایجاد شده را بشکنیم و شکستن این سد جز با استقامت و ایستادگی همکارانی که دغدغه شفافیت دارند میسر نیست. جریان دانشجویی خارج از مجلس نیز باید روشنگری و مطالبه گری خود را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه شفاف سازی باید از مجلس شروع شود گفت: اگر این اتفاق در مجلس به عنوان مظهر مردم سالاری دینی رخ داد در بقیه جاها هم اتفاق می‌افتاد. شفافیت زیربنای همه آن چیزهایی است که می‌خواهیم به آن برسیم. مردم حق دارند به عنوان کارفرما بدانند که مسئولان به عنوان کارگران‌شان چه می‌کنند. چقدر از بیت‌المال بر می‌دارند و آیا سواستفاده می‌کنند؟ این امر اعتماد را در جامعه افزایش می‌دهد و کاهش اعتماد یکی از دلایلش پنهان کاری و مخفی کاری است.

وی با اشاره به پیگیری طرحی در مورد شفافیت آرای نمایندگان اظهار کرد: من این طرح را با ۱۳۰ امضا آماده کردم و دیدم آقای فتحی مشابه این طرح را با ۳۰ امضاء از مدتی قبل پیگیری کرده، لذا از ایشان خواستم آن را با ۱۶۰ امضا مطرح کند و ایشان هم همین کار را کرد اما فقط ۵۹ نماینده به این طرح رای دادند.

حاجی دلیگانی این کار را کمال دورویی خواند و افزود: البته زمانی که از نمایندگان رای گرفتیم تا آراء آنها درباره CFT شفاف باشد ۱۱۲ نفر به آن رای دادند. نماینده مردم شاهین شهر با تاکید بر اینکه مجموعه‌های دانشجویی نباید از تلاش خود برای ایجاد شفافیت دست بردارند اظهار کرد: من از آقای لاریجانی خواستم اسامی ۴۰ نفری که خودشان خواستند آراء آنها درباره CFT منتشر شود را اعلام کنند اما ایشان حاضر نشد این کار را انجام دهد و گفت این حق نماینده نیست.

وی ادعا کرد: در واقع هیات رئیسه و شخص آقای لاریجانی مانع این امر شدند.

این نماینده اصولگرای مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: خدا پدر و مادر آن خبرنگاری را بیامرزد که فیش حقوقی نمایندگان را منتشر کرد و باعث آن نهضت شد. البته خیلی‌ها تلاش کردند این کار ابتر بماند و از آن زمان به ما فیش حقوقی ندادند.

حاجی دلیگانی ادامه داد: می‌گویند شورای نگهبان در صورت شفاف سازی آراء پرونده درست می‌کند. چنین چیزی در قاموس نظام نیست و هیچ وقت به خاطر رای کسی را رد نمی‌کنند یا او را تحت تعقیب قرار نمی‌دهند. ما شفافیت را در تمام ابعاد از جمله شفافیت آراء، حقوق نمایندگان و حضور و غیاب آنها می‌خواهیم. اگر رای نمایندگان در مورد طرح‌ها و لوایح بر اساس حجت شرعی باشد، چه نگرانی از انتشار آراء وجود دارد.

وی با ادعای اینکه رئیس مجلس بیش از یک سال است که اجازه نمی‌دهد تحقیق و تفحص از بانک مرکزی به نتیجه برسد، گفت: این مسئله باید شفاف شود که چه کسی به ریاست ایشان رای می‌دهد.

حاجی دلیگانی همچنین گفت: تصور من این است که شفافیت آراء برای همه رای گیری‌ها از جمله انتخاب رئیس و هیات رئیسه مجلس به نفع کشور است. همه نمایندگان هم در ابتدای نمایندگی سوگند یاد کردند و اگر ملاک حق باشد نباید نگرانی از این داشته باشند که کسی از رای آنها خوشش می‌آید یا نه.

وی درباره هزینه تبلیغات خود نیز گفت: من هزینه چندانی نداشتم اما از یک سال قبل مبلغی را ماهیانه کنار گذاشتم و آن را پرداخت کردم اما همین حالا هم کسانی هستند که صبح تا شب در دفتر من کار می‌کنند و مبلغی هم نمی‌گیرند. من در این دوره مجلس خودرو هم دریافت نکرده‌ام و با همان خودروی ال ۹۰ کارهای مجلس را انجام می‌دهم.

حاجی دلیگانی همچنین درباره پیامک‌های تهدید آمیز نمایندگان در موضوع CFT اظهار کرد: البته کسی که توهین کرده باید با او برخورد شود ولی مطالبه‌گری موضوع درستی است که باید به صورت منطقی به آن جواب داد.

وی در ادامه گفت که موافق تحقیق و تفحص از شهرداری تهران نبوده و به آن رای نداده است.

حاجی درباره اظهارات اخیر ظریف در خصوص پولشویی هم گفت: ما بر اساس ماده ۲۳۴ مطلبی را در مورد آقای ظریف نوشتیم و منتشر کردیم و خواستیم کمیسیون امنیت به آن رسیدگی کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین