|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۳۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
"شیخ احمد امروز اعلام کرد که موقتا از مسئولیتهایش در کمیته بین المللی المپیک کناره گیری می کند تا به اتهامات رسیدگی شود. شیخ احمد آماده است اتهامات را بشنود. او به دادگاه سوئیس و کمیسیون اخلاق IOC اعتماد کامل دارد. او این افتخار را داشته که 26 سال عضو IOC باشد و قصد دارد در فرصت زودهنگام دیگری به IOC خدمت کند."
رئیس شورای المپیک آسیا به طور موقت از عضویت در IOC کناره گیری کرد.

 شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا پس از 26 سال از عضویت در کمیته بین المللی المپیک و همچنین ریاست کمیسیون همبستگی المپیک کناره گیری کرد. البته این کناره گیری به صورت موقت است تا کمیسیون اخلاق IOC به اتهامات او رسیدگی کند. اتهام او ساختن فیلم جعلی بر علیه دو تن از دولتمردان کویت و توطئه علیه آنها است.

این کویتی 55 ساله که به واسطه ثروت و قدرت نفوذش در سالیان دراز یکی از ارکان قدرتمند جنبش المپیک بوده و فدراسیون جهانی فوتبال بوده، از سال 1992 IOC Member  بوده است. اما حالا بااتهاماتی که بازپرس های سوئیسی به او و چهار نفر دیگر وارد کرده اند،  او از مسئولیتهایش درIOC  نیز کناره گیری کرده است. آنها متهم هستند برای دسیسه علیه دو تن از دولتمردان کویتی، در سال 2012 فیلمی جعلی ساخته اند. شیخ ناصر المحمد الاحمد الصباح نخست وزیر سابق کویت وجاسم محمد عبدالمحسن الکرافی سخنگوی سابق او دو نفر ی هستند که گفته می شود شیخ احمد برای آنها فیل ویدئوی جعلی ساخته تا آنها را متهم به پول شویی، حیف و میل بودجه عمومی و توطئه علیه دولت کنند.

دفتر شیخ احمد در بیانیه ای رسمی اعلام کرده است: "شیخ احمد امروز اعلام کرد که موقتا از مسئولیتهایش در کمیته بین المللی المپیک کناره گیری می کند تا به اتهامات رسیدگی شود.  شیخ احمد آماده است اتهامات را بشنود. او به دادگاه سوئیس و کمیسیون اخلاق IOC   اعتماد کامل دارد. او این افتخار را داشته که 26 سال عضو IOC باشد و قصد دارد در فرصت زودهنگام دیگری به IOC خدمت کند."

گاردین در این باره نوشته است: شیخ احمد در IOC فردی بسیار تاثیرگذار بوده که گفته می شود که به توکیو برای میزبانی المپیک 2020 و همچنین ریاست توماس باخ و همچنین پیروزی ورزش کشتی برای ماندن در المپیک کمک کرده است. اما نام او زمانی بر زبانها افتاد که او سال گذشته از شورای فیفا کناره گیری کرد. سال گذشته در رابطه با رشوه خواری ریچارد لای عضو کمیته حسابرسی فیفا، پای شیخ احمد و دبیر کل او در شورای المپیک آسیا یعنی حسین المسلم نیز به میان آمد. هرچند این دو در رشوه خواری یک میلیون دلاری ریچارد لای متهم نشدند اما شیخ احمد سال 2017  از شورای فیفا استعفا کرد.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین