|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۳۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱
در دانشگاه های غیر دولتی هم این کاهش به طور طبیعی اتفاق افتاده است. تغییراتی که در اساسنامه این موسسات رخ داده و التبه کاهش تعداد داوطلبان، این امید را می دهد که غیر دولتی ها و غیر انتفاعی هم تجمیع شده یا واحدهای بزرگتر به صورت مشترک برگزار کنند.
وزیر علوم گفت: واحدهای کوچک دانشگاه پیام نور با جمعیت دانشجویی اندک، جمع آوری یا محدود خواهد شد.

 منصور غلامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: تعداد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اکنون به ۲ هزار و ۵۶۳ رسیده است که به دلیل کاهش تعداد دانشجو این رقم، روند کاهشی به خود گرفته است.

وی افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر ساماندهی آمایش آموزش عالی از دلایل اصلی کاهش این مراکز محسوب می شود.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: طبق قوانین بالا دستی، تجمیع و ساماندهی واحدهای مختلف دانشگاهی، به منظور کاهش تعداد مراکز آموزش عالی کشور انجام خواهد شد.

غلامی گفت: فعالیت واحدهای کوچک علمی کاربردی و واحدهای آموزشی وابسته به دستگاه های اجرایی متوقف و واحدهای کوچک دانشگاه پیام نور با جمعیت دانشجویی اندک، جمع آوری یا محدود خواهد شد.

وی عنوان کرد: ساماندهی، جمع آوری و تجمیع واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از سوی این دانشگاه درحال انجام است.

وزیر علوم افزود: در دانشگاه ها و مراکز آموزشی کوچک واقع در شهرستان های کم جمعیت، به منظور جلوگیری از موازی کاری و دوباره کاری ها در حوزه آموزشی، ساماندهی مراکز آموزشی به شکل ماموریت گرا کردن دانشگاه ها در مناطق مختلف و تجمیع مراکز آموزشی کوچکتر ذیل تابلوی یک دانشگاه بزرگتر درحال انجام است، به طوری که نیاز به تعطیلی این مراکز نباشد اما گاهی این اتفاق رخ می دهد.

غلامی اظهار داشت: در دانشگاه های غیر دولتی هم این کاهش به طور طبیعی اتفاق افتاده است. تغییراتی که در اساسنامه این موسسات رخ داده و التبه کاهش تعداد داوطلبان، این امید را می دهد که غیر دولتی ها و غیر انتفاعی هم تجمیع شده یا واحدهای بزرگتر به صورت مشترک برگزار کنند.

وی عنوان کرد: واحدهای غیر انتفاعی که از نظر خدمات رسانی امکان عمل به تعهدات قانونی و اخلاقی ندارند نیز باید برای تبدیل به مجموعه آموزشی و فرهنگی دیگری تلاش کرده و یا اقدام به تعطیلی آن مرکز کنند.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین