|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۳۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
گزینه اصلی و محتمل وزارت ورزش برای جانشینی گرشاسبی، یکی از مدیران کارکشته و کاربلد فوتبال است. مهدی محمدنبی، دبیرکل اسبق فدراسیون فوتبال که سوابق مدیریتی زیادی در عرصه فوتبال دارد و تحصیلات مرتبط با همین سمت را هم دارد.
گزینه اصلی مدیریت جدید باشگاه پرسپولیس سوابق پرو پیمانی در مدیریت فوتبال دارد.

 قانون منع بکارگیری بازنشستگان که تغییرات گسترده‌ای در ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی کشور ایجاد کرده پایش به فوتبال هم باز شده و بر اساس همین قانون به زودی شاهد تغییر در رأس مدیریت باشگاه پرسپولیس خواهیم بود و حمیدرضا گرشاسبی روزهای پایانی حضورش بر این مسند را تجربه می‌کند.

گزینه اصلی و محتمل وزارت ورزش برای جانشینی گرشاسبی، یکی از مدیران کارکشته و کاربلد فوتبال است. مهدی محمدنبی، دبیرکل اسبق فدراسیون فوتبال که سوابق مدیریتی زیادی در عرصه فوتبال دارد و تحصیلات مرتبط با همین سمت را هم دارد.



محمد نبی تحصیلات خود را در رشته مدیریت بازرگانی تا مقطع کارشناسی به پایان رساند. وی دارای مدارک مدیریت اداری از فیفا، مدیریت ورزشی از کمیته ملی المپیک و مدیریت حرفه‌ای از فیفا است.

از سوابق ورزشی وی می‌توان به حضور در تیم فوتبال کلنی شرق تهران، تیم نوجوانان شاهین تهران، تیم منتخب آموزشگاه‌های تهران و تیم پتروشیمی تهران اشاره کرد. محمد نبی در کارنامه مدیریتی خود سابقه مدیرعاملی باشگاه گسترش پارس‌خودرو، قائم مقام مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تهران، عضو هیات موسس اتحادیه فوتبال باشگاه‌های کشور، مشاور اجرایی رئیس فدراسیون فوتبال، معاون اجرایی دبیر کل و رئیس کمیته مسابقات، دبیر کل فدراسیون فوتبال، مدرس دوره‌های مدیریت فوتبال و عضو کمیته بازاریابی کنفدراسیون فوتبال آسیا را دارد.

وی پیش از علیرضا اسدی در سمت دبیرکل فدراسیون فوتبال مشغول به فعالیت بود و در 11 بهمن 93 از سمت خود استعفا داد. نبی با ارسال نامه‌ای به علی کفاشیان از سمت دبیرکلی فدراسیون فوتبال استعفا کرد. وی که بعد از مجمع عمومی ششم دی فدراسیون فوتبال شمارش معکوس برای رفتنش از فدراسیون فوتبال آغاز شده بود ، سرانجام نهایی شد.

او که قرار بود به عنوان آخرین ماموریت کاری در فدراسیون فوتبال به عنوان سرپرست راهی جام ملتهای آسیا شود ، قبل از سفر آخر دیداری هم با وزیر ورزش داشت. نبی را در این دیدار تعدادی از نمایندگان مجلس همراهی می کردند اما این دیدار هم برایش کارا نشد و سرانجام علی کفاشیان که می گوید برای تغییرات با وزارت ورزش به تفاهم رسیده است، در شرایطی قرار گرفت که نبی برود.

نبی حضوری طولانی مدت در فدراسیون فوتبال ایران داشته و دوران مدیریتی محسن صفایی فراهانی تا کفاشیان را تجربه کرده است و منتقدانش او را رئیس پنهان فدراسیون فوتبال می‌نامیدند . کشوی جادویی او در این سال‌ها شهرت زیادی پیدا کرده بود و در مقطعی امیر قلعه‌نویی مدام از نبی انتقاد می‌کرد. برخی محافل خبری او را مقصر اصلی حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا در سال 2007 می‌دانند که این باشگاه به دلیل عدم ارسال به موقع فهرست بازیکنانش از رقابت‌ها کنار گذاشته شد. موضوعی که هرگز از حد یک اتهام فراتر نرفت.

نبی اما بعد از اینکه وزارت ورزش به گزینه ای برای پست دبیرکلی رسید ، جایگاهش را هر روز متزلزل تر از قبل دید و این بار وزیر ورزش بعد از جلسه با او هم تمایلی به ادامه همکاری اش نداشت. رسانه ها بعد از جام جهانی بارها از این نوشتند که وزیر ورزش خواهان جدایی آیت اللهی ، نبی و فریده شجاعی از فدراسیون فوتبال است و حالا این سومین گزینه مورد نظر وزارت ورزش هم با استعفا از فدراسیون فوتبال جدا شده است.

نبی در نهایت جای خود را در فدراسیون فوتبال به علیرضا اسدی داد و این تغییر شاید شروع جنجال‌های اخیر کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی بود و اختلاف میان دبیرکل و سرمربی تیم ملی باعث شد کی‌روش در پستی اینستاگرامی به حمایت و تمجید از نبی بپردازد و او را یک جنتلمن و دوست واقعی خواند. تمجیدی که به نظر می‌رسد مخاطبش بیشتر اسدی بود تا نبی:

8455

رابطه خوب نبی و کی‌روش یکی از موارد نگران کننده برای هواداران پرسپولیس در این روزها محسوب می‌شود. سرمربی پرتغالی مقبولیت خودش را بین هواداران سرخ تا حد زیادی از دست داده است و درگیری‌های اخیر میان کی‌روش و برانکو احتمال ایجاد مشکل میان سرمربی و مدیرعامل جدید پرسپولیس (در صورت انتصاب) را بوجود آورده است. تا جایی که حتی صحبت از برکناری یا استعفای برانکو و قطع همکاری پرسپولیس با سرمربی کروات محبوب و موفقش مطرح شده است. موضوعی که البته با واکنش سریع و صریح نبی همراه بود و در گفته‌های خود سعی داشت با اعلام حمایت و تمجید از عملکرد برانکو به این نگرانی پایان دهد.

یک نگاه مثبت هم که این روزها وجود دارد این است که نبی با حضور در رأس مدیریت باشگاه پرسپولیس بتواند پیوند دوباره باشگاه محبوب و مسئولان فدراسیون و تیم ملی را برقرار کرده و با ایفا کردن نقش واسطه و میانجی در این بین به اختلاف زیان‌بار این روزها پایان دهد و هم برای پرسپولیس و هم برای تیم ملی سبب خیر شود.

نبی به احتمال زیاد طی روزهای آینده به عنوان سرپرست یا مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس منصوب خواهد شد و با توجه به روند موفقیت آمیز این باشگاه و تیم با هدایت برانکو ایوانکوویچ در کنار تجربیات موفق مدیریتی نبی، می‌توان همچنان به موفقیت این باشگاه امیدوار بود.

نبی با اعلام اینکه به شدت خواهان ادامه حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت پرسپولیس است یکی از بزرگترین دغدغه‌های هواداران این تیم را کاهش داده و به نظر می‌رسد طی روزهای آتی و با اعلام رسمی نامش به عنوان مدیرعامل این باشگاه با توجه به پایان محرومیت نقل و انتقالاتی و همچنین تامین منابع لازم برای ادامه موفقیت، بتوان امیدوار به حضور پرقدرت او در راس این باشگاه بود.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین