کد خبر: ۲۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
وزیر نفت در آستانه یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه اعلام کرد: ایران برای همکاری با روسیه در زمینه های مختلف اقتصادی هیچ محدودیتی ندارد.

بیژن زنگنه درباره سفر دو روزه (١٧ تا ١٩ شهریورماه) هیئت روسی به ایران اظهار کرد: ایران هیچ محدودیتی برای همکاری با روسیه در زمینه های مختلف ندارد و همکاری دو کشور در زمینه اقتصادی باید به سطح قابل قبولی برسد.

رییس طرف ایرانی کمیسیون همکاریهای مشترک ایران و روسیه با اشاره به این که در این سفر همه حوزه های همکاری در زمینه کشاورزی، حمل و نقل، تجارت، صنعت و معدن، انتقال فناوری و انرژی بحث و بررسی می شود، تصریح کرد: دو کشور ایران و روسیه تلاش می کنند که روابط بین آنها به سطح قابل قبولی توسعه یابد.

در جریان سفر نیمه مردادماه هیئت ایرانی به روسیه تفاهم نامه ای برای توسعه روابط اقتصادی، فنی و تجاری میان دو کشور و همچنین توافق نامه ای برای آسان سازی عملیات بانکی میان بانکهای ایرانی و روسی با هدف شتاب بخشی در عملیات تجار دو کشور امضا شد.

وزیر نفت پس از آن دیدار درباره خرید نفت ایران از سوی روسیه که بسیاری از رسانه ها به آن پرداختند  گفت: در مذاکرات برای فروش نفت، خودمان را محدود به چیزی نمی کنیم اما شایعاتی که درباره امضای قرارداد با روسیه برای فروش نفت ایران وجود دارد، صحت ندارد.

منبع: شانا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین