|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۳۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
خبرگزاری فرانسه گزارش داده که انصارالله یمن در عین حال اعلام کرده آماده استقرار نیروهای بیشتر مبارز خود در جبهه الحدیده به رغم کاهش شدت درگیرهاست.
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از آمادگی‌ انصارالله برای توقف عملیات نظامی در تمامی جبهه‌های نبرد با هدف دستیابی به صلح عادلانه و عزتمندانه خبر داد و از تمام بخش‌های رسمی خواست حملات موشکی و پهپادی علیه کشورهای عضو ائتلاف متخاصم را به منظور اثبات حسن نیت خود متوقف کنند.

محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در بیانیه‌ای اظهار داشت: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آماده توقف جنگ و عملیات نظامی در تمام جبهه‌ها هستند تا صلحی عادلانه و عزتمندانه برقرار شود البته اگر کشورهای متخاصم عملان خواهان صلح برای ملت یمن باشند.

براساس گزارش شبکه المیادین، در این بیانیه، الحوثی این ابتکار عمل را اعلام کرده و گفته است، از تمام بخش‌های رسمی یمنی می‌خواهد حملات موشکی و پهپادی به کشورهای متخاصم یعنی عربستان، امارات و هم‌پیمانان دیگرشان در یمن را به منظور نشان دادن حسن نیت خود و تقویت تحرکات و تلاش‌ها در مسیر برقراری صلح متوقف کنند چراکه این طرح برای گرفتن هر گونه بهانه برای ادامه جنگ و محاصره علیه یمن است.

الحوثی تصریح کرد: کمیته عالی انقلاب یمن از همان روز اول حملات و تجاوزات دشمن و قبل از آن بر زبان گفت‌وگو و تفاهم با تمام طرف‌ها در داخل تکیه داشت. ما طرح‌ها و ابتکارعمل‌های بسیاری را ارائه کردیم که آخرین آن پایان ماه ژوئیه با هدف توقف عملیات نظامی دریایی یکجانه بود.

وی افزود: ما در برابر تمام این طرح‌ها و راهکارها شاهد مخالفت و سرکشی کشورهای متخاصم و هم‌پیمانان‌شان بودیم.

آمریکا و کشورهای غربی اخیرا از عربستان خواسته‌اند تا جنگ در یمن را متوقف کرده و در مسیر صلح قدم بردارد. در این راستا خبر می‌رسد ائتلاف متجاوز عربی حملات به شهر ساحلی الحدیده در غرب یمن را متوقف کرده است. این در پی ماه‌های تلاش بی‌نتیجه ائتلاف سعودی برای سیطره بر این شهر است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که انصارالله یمن در عین حال اعلام کرده آماده استقرار نیروهای بیشتر مبارز خود در جبهه الحدیده به رغم کاهش شدت درگیرهاست.

ده‌ها مبارز در اطراف صنعا برای اعزام به الحدیده در سواحل دریای سرخ جمع شده‌اند.

ساکنان الحدیده گفته‌اند، آرامش شهر را در برگرفته است. البته صدای پرواز جنگنده‌ها همچنان به وضوح در شهر شنیده می‌شود.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین