|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۹
کد خبر: ۲۳۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۰
سروش صحت گفت: هیچوقت حس آلترناتیو بودن برای مهران مدیری را نداشتم ولی اگر آلترناتیو ایشان هم باشم، واقعا از این موضوع مفتخر هستم.
 سروش صحت گفت: هیچوقت حس آلترناتیو بودن برای مهران مدیری را نداشتم ولی اگر آلترناتیو ایشان هم باشم، واقعا از این موضوع مفتخر هستم.

کتاب‌باز برنامه‌ای‌ست درباره کتاب و کتاب‌خوانی که این‌روزها سومین فصل خود را نیز در شبکه نسیم پشت سر می‌گذارد و براساس نظرسنجی‌ها همچنان یکی از برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون به‌شمار می‌آید. مجری این برنامه سروش صحت است که در این سال‌ها از بازیگری تا کارگردانی و حتی نویسندگی را هم تجربه کرده و حال دومین فصلی است که اجرای یک برنامه تلویزیونی را عهده‌دار است. به این بهانه با او به‌ گپ‌وگفتی دوستانه پرداخته که در ادامه آمده است.

با توجه به‌اینکه قبل از اجرای برنامه کتاب‌باز، حافظه تصویری اکثر مردم از شما محدود به بازیگری و کارگردانی بود، ترسی نداشتید که اجرایتان در کتاب‌باز مورد استقبال قرار نگیرد و اصولا چه چیز شما را ترغیب کرد که اجرا در تلویزیون را قبول کنید؟

باید بگویم که حقیقتا ترس داشتم چراکه کتاب‌باز برنامه‌ موفقی بود و توسط مردم دیده شده بود. همین‌طور امیرحسین صدیق که اجرای فصل اول برنامه را برعهده داشت، اجرای خیلی خوبی را پشت سر گذاشته بود و مردم اجرای او را بسیار دوست داشتند. در نتیجه زمانی که یک برنامه شروع موفقی داشته باشد، ادامه دادن آن نگران‌کننده است ولی برای قبول اجرای این برنامه چند دلیل داشتم: اول اینکه به کتاب علاقمند بوده و هستم و حرف زدن درباره آن از لذت‌بخش‌ترین کارهای زندگی من است. همچنین آدم‌هایی که قرار بود در این برنامه بیایند تا با هم درباره کتاب حرف بزنیم، برایم جذاب بودند و همین موضوع وسوسه قبول اجرای کتاب‌باز را برایم بیشتر کرد. علاوه بر این دلگرمی که تهیه‌کننده برنامه و رئیس شبکه نسیم به من دادند، نگرانی‌ام را کمتر کرد و برای اجرای برنامه از امیرحسین صدیق اجازه گرفتم و کارم را آغاز کردم.

البته لازم است توضیح دهم که هنوز فکر می‌کنم که مجری نبوده و مجری‌گری بلد نیستم ولی در کتاب‌باز حرف‌هایی زده می‌شود که به من خوش می‌گذرد. به‌همین دلیل فکر می‌کنم که مخاطبانی هم که صحبت‌های ما را در این برنامه می‌شنوند، این حس را گرفته و به ‌آنها بد نمی‌گذرد.

جایی گفته بودید اگر برای اجرای این برنامه از امیرحسین صدیق اجازه نمی‌گرفتم، اجرا را قبول نمی‌کردم، گویا ایشان در برنامه‌ای گفته‌اند که سروش صحت بعد از اینکه قرارداد بست با من تماس گرفت. گویا کمی از این موضوع دلگیر بود.

امیر‌حسین صدیق دوست عزیز و قدیمی من است و به نظرم او که اجرای فصل اول کتاب‌باز را برعهده داشت، سبب شد که این برنامه دیده شود. با این توضیح حق عظیمی بر گردن کتاب باز دارد و هرچه بگوید من چاکرش هستم.
در دوره‌ای هستیم که بازیگرانی مختلفی همچون محمد‌رضا گلزار، حمید گودرزی و خیلی‌های دیگر عهده‌دار اجرای برنامه‌های مختلفی در تلویزیون شده‌اند، آیا موافق این موضوع هستید که بازیگران می‌توانند وارد حوزه اجرا شوند و اجرای کدامیک از چهره‌ها برایتان جذاب‌تر است؟
در مورد اجرای همکارانم باید بگویم که چون دوست و همکارانم هستند، از دیدن اجرایشان حس خوبی گرفته و کیف می‌کنم و اصولا با دید مثبت به آنها نگاه می‌کنم. اما قسمت اول سوال شما، موضوعی نیست که من بخواهم به آن جواب بدهم، هرکسی می‌تواند کاری که فکر می‌کند درست است را انجام دهد و ممکن است خوب، متوسط یا بد شود. آن آدم باید خودش تصمیم بگیرد و بعد از آن، مخاطبان می‌گویند که برنامه مورد قبولشان قرار گرفته یا خیر.
سوال آخر اینکه هر وقت مهران مدیری در تلویزیون نیست، شما سریال می‌سازید. آلترناتیو مهران مدیری بودن چه حسی دارد؟
کارم را با آقای مدیری شروع کردم؛ شاگرد ایشان هستم و تا آخر عمر هم خود را شاگرد ایشان می‌دانم و خیلی دوستشان دارم. هیچوقت حس آلترناتیو بودن برای ایشان را نداشتم و اولین بار است که درباره این موضوع می‌شنوم ولی اگر آلترناتیو ایشان هم باشم، واقعا از این موضوع مفتخر هستم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین