|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۳۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
رییس دفتر رییس جمهوری همکاری دولت و بخش خصوصی برای ایجاد شتاب در توسعه استان آذربایجان غربی را ضروری دانست و گفت: ارز صادراتی باید به چرخه اقتصاد کشور بازگردد.
رییس دفتر رییس جمهوری همکاری دولت و بخش خصوصی برای ایجاد شتاب در توسعه استان آذربایجان غربی را ضروری دانست و گفت: ارز صادراتی باید به چرخه اقتصاد کشور بازگردد.

به گزارش ایرنا، محمود واعظی در نشست با فعالان و تشکل‌های اقتصادی استان آذربایجان غربی با اشاره به این که استان آذربایجان غربی از ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی در حوزه‌های مختلف اقتصادی برخوردار است، افزود: بدون تردید مسئولان استانی و بخش خصوصی، با همکاری صادقانه و با انگیزه بیشتر می‌توانند در مسیر توسعه و آبادانی این استان، شتاب ایجاد کنند.

واعظی ضرورت تعامل و همکاری سازنده مسئولان دولتی با فعالان بخش خصوصی را مورد تأکید قرار داد و یاد آورشد: دولت و بخش خصوصی به تنهایی نمی‌توانند در فعالیت‌های اقتصادی موفقیت کاملی به دست بیاورند ولی با حمایت و پشتیبانی از یکدیگر می‌توانند دستاوردهای قابل توجهی را به دست آورده و به آسانی از مشکلات اقتصادی عبور کرد.

رییس دفتر رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه ارز صادراتی باید به چرخه اقتصاد کشور بازگردد، اظهار کرد: در این عرصه، صادرکنندگان متعهد کشورمان، نقش به سزایی ایفا می‌کنند و دولت نیز مکانیسم‌ها و مشوق‌های خاصی برای صادرکنندگان در نظر گرفته و هدف اصلی دولت این است که در آمد ارزی از صادرات به کشور بازگشته و در مسیر توسعه، آبادانی و رفاه ایران قرار بگیرد.

واعظی خاطر نشان کرد: استان آذربایجان غربی از مزیت‌های اقتصادی فراوانی در حوزه‌های مختلف برخوردار است که با فعال کردن این بخش ها می‌تواند با سرعت به تمام شاخص‌های اقتصادی دست یابد.

رییس دفتر رییس ‌جمهوری حمایت از بخش خصوصی را حائز اهمیت دانست و گفت: معتقدیم بیماری اقتصاد کشور علاج نمی‌یابد، مگر آن که همه امور اقتصادی در دست بخش خصوصی واقعی باشد.
واعظی افزود: دستگاه‌های مختلف اجرایی با هماهنگی و حمایت از فعالان بخش خصوصی و کارآفرینان می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کنند.
رییس دفتر رییس‌ جمهوری استان آذربایجان غربی را دارای پتانسیل گردشگری فراوانی توصیف کرد و گفت: باید با روش‌های مختلف ظرفیت‌های ناشناخته گردشگری استان به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود و بدون تردید رونق گردشگری می‌تواند رفاه و آبادانی استان را به دنبال خود داشته باشد.
در این جلسه فعالان و نمایندگان تشکل‌های مختلف اقتصادی مطالبات و پیشنهادات خود را در حوزه فعالیت‌های صنعتی، کشاورزی، باغداری و گردشگری با رئیس دفتر رئیس جمهور در میان گذاشتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین