|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۳۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
از یکی دو سال پیش، حرکت به سمت نوآوری و کیفیت در دستور کار قرار گرفت و همکاری‌هایی با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری انجام شد، به طوری که اکنون بسیاری شرکت های دانش بنیان ایرانی از سازمان ملی استاندارد ایران تاییدیه گرفته اند.
 سازمان ملی استاندارد ایران با هدف ارتقای کیفی و تعالی مدارس، به وزارت آموزش و پرورش کمک می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در سازمان ملی استاندارد ایران تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه امروز نگاهی نوین در عرصه استاندارسازی در جهان ایجاد شده است، گفت: اکنون جمهوری اسلامی ایران در بین 163 کشور عضو سازمان جهانی استاندارد رتبه بیست و دوم را دارد و عضو هیات مدیره موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی است.

پیروزبخت یادآورشد: برخی استانداردهای ملی ایران از جمله در زمینه مدیریت انرژی، زیست محیطی، کیفیت و ایمنی مواد غذایی هم اکنون به طور رسمی در جهان مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: زمانی استاندارد سازی فقط در زمینه کالاهای اساسی بود و پس از آن خدمات و فرآیندها را تحت پوشش قرار داد، اما امروز بسیاری از موضوعات کلان را در بر می‌گیرد که از جمله آنها بحث توسعه پایدار با شاخص هایی مانند استاندارد مسئولیت اجتماعی است.

وی گفت: از یکی دو سال پیش، حرکت به سمت نوآوری و کیفیت در دستور کار قرار گرفت و همکاری‌هایی با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری انجام شد، به طوری که اکنون بسیاری شرکت های دانش بنیان ایرانی از سازمان ملی استاندارد ایران تاییدیه گرفته اند.

پیروزبخت اظهار داشت: نخستین گزارش بخاری های گازسوز مدارس سال 1392 از سوی سازمان استاندارد ایران به دولت ارائه شد که در این راستا مدارس کمک های زیادی دریافت کردند.

وی با اشاره به اعطای جایزه ملی کیفیت به 10 مدرسه ، ابراز امیدواری کرد: با امضای این تفاهم نامه، امیدواریم اطلاع‌رسانی گسترده‌تری در سطح جامعه برای آموزش فرزندان درخصوص مباحث استاندارد و کیفیت صورت گیرد.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم استاندارد را در زندگی پیاده کنیم، زیربنایی برای توسعه اقتصادی خواهد بود و از بسیاری مشکلات کاسته می شود.

وی یکی دیگر از فعالیت های این سازمان را طرح نقش نسل آینده در تعیین و پیشرفت استانداردها مطرح کرد و گفت: به دنبال این طرح انجمن های دانش آموزی در ایران و سایر کشورها ایجاد شده است.

پیروزبخت افزود: این طرح از شهر یاسوج آغاز شد و دانش آموزان نتایج تحقیقات و مقالات خود را در موضوعات مختلف در حوزه های استاندارد ارایه کردند.

    استانداردسازی خدمات آموزش و پرورش حق مردم است

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: امروز رشد کمی در عرصه آموزش و پرورش حق مردم است از آموزش و پرورش با کیفیتی برخوردار باشند و شاخص های استاندارد را کسب کنند.

وزیر آموزش و پرورش یکی از معتبرترین مفاهیم استاندارد را مقوله کیفیت دانست و افزود: تایید استاندارد به معنای با کیفیت بودن کالا و خدمات است.

وی بیان داشت: در سال‌های گذشته به ویژه پس از پیروزی انقلاب، پیشرفت های آموزش و پرورش را در جنبه های کمی شاهد بودیم و امروز از نظر کیفیت یکی از نظام های پیشرفته آموزش و پرورش در سطح منطقه و حتی جهان هستیم.

بطحایی تاکید کرد: آموزش و پرورش با کیفیت حق مردم است و در این زمینه باید بتوانیم شاخص های استاندارد را احراز کنیم .

وی بیان داشت: از اوایل دولت یازدهم سال 1393 ، توجه به کیفیت و تعالی مدارس مورد تاکید قرار گرفت و آموزش و پرورش با اجرای برنامه‌های متعدد تلاش کرد خدمات آموزشی را به سطح استاندارد نزدیک کند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در سال تحصیلی گذشته 27 هزار مدرسه (معادل یک سوم از کل مدارس کشور) تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند و امسال نیز پوشش 45 هزار مدرسه برای اجرای برنامه پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول گفت: امسال نتیجه این کیفیت باید به صورت مستمر و در معرض دید مخاطبان یعنی اولیای دانش‌آموزان قرار گیرد تا بدانند مدارس در کدام شاخص ها کمتر و در کدام مولفه ها بیشتر موفق بوده است.

وی تصریح کرد: نبود نظام رقابتی سالم، مثبت و موثر، یکی از حلقه‌های مفقوده برای ارتقای کیفیت در نظام آموزش و پرورش است و در سال تحصیلی جاری برگرفته از برنامه تعالی مدرسه سعی داریم مقدمات این فضای رقابتی را بین مدارس ایجاد کنیم.

بطحایی تاکید کرد: این فضای رقابتی می توانند به ارتقای کیفیت در مدارس منجر شود و مدارسی که گواهی استاندارد کسب کنند از امتیازات خاص بهره‌مند خواهند شد.








ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین