|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۲۳۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه تاکید کرد که اگر انعقاد توافقی برای تامین هزینه های بخش های مختلف دولت، بودجه احداث دیوار مرزی را در برنگیرد، باب تعطیلی بالقوه دولتش را باز نگه خواهد داشت.
 «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه تاکید کرد که اگر انعقاد توافقی برای تامین هزینه های بخش های مختلف دولت، بودجه احداث دیوار مرزی را در برنگیرد، باب تعطیلی بالقوه دولتش را باز نگه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری نشریه هیل، ترامپ به خبرنگاران افزود: ما در مورد دیوار مرزی و اختصاص مبلغ تقریبی پنج میلیارد دلار برای احداث این دیوار گفت و گو می کنیم.

وی پیشتر نیز مساله تعطیلی دولت را به تامین بودجه برای احداث دیوار مرزی ربط داده بود، اما جمهوریخواهان آمریکا وی را متقاعد کردند که این کار را قبل از برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره انجام ندهد که در آن صورت به موضع این حزب در انتخابات لطمه وارد خواهد شد.

ترامپ در حالی بار دیگر مساله تعطیلی دولت را مطرح کرد که وی در حال مذاکره با نمایندگان سنا برای دستیابی به توافقی است تا بودجه مورد نیاز دولت تا حدی تامین شود.

در حالی که نمایندگان کنگره در تصویب هفت مورد از 12 لایحه بودجه تا قبل از پایان موعد سال مالی به موفقیت دست نیافتند، کنگره تا 7 دسامبر (16 آذر ماه) زمان دارد تا مابقی بودجه دولت را تامین کند.
سناتور «ریچارد شلبی» رئیس کمیته تخصیص بودجه سنا در هفته گذشته گفت: همواره به همه از جمله شخص رئیس جمهوری می گویم که تعطیلی دولت، ایده خوبی نیست.
هر چند دمکرات ها بر تامین امنیت مرزی آمریکا تاکید دارند، در زمینه صدور مجوز دیوار مرزی یا اختصاص بودجه مالی بیشتر بدون توافق گسترده تری در زمینه مهاجرتی، حالت تدافعی به خود گرفته اند.
مذاکرات در این زمینه در صورتی جریان دارد که ترامپ موضعی سخت نسبت به مهاجران آمریکای مرکزی که برای پناهجویی راهی مرز جنوبی آمریکا شده اند، اتخاذ کرده است.
ترامپ دستور استقرار حدود پنج هزار و 800 نظامی آمریکایی در امتداد مرز آمریکا برای جلوگیری از ورود مهاجران به ایالات متحده را صادر کرده است.
وی امروز تاکید کرد که این نیروها تا هر زمان که لازم باشد در امتداد این مرز می مانند، هرچند درخواست هایی برای بازگشت شان به خانه برای روز شکرگزاری داده شده است.
ترامپ افزود: نظامیان، حصار بسیار زیبایی درست کرده اند. این حصار کاملا انسانی بوده و زمانی که آنها (مهاجران) به دام افتند، آزاد نمی شوند.
رئیس جمهوری آمریکا پیشتر تهدید کرده بود که 15 هزار نیرو به مرز جنوبی کشورش اعزام می کند، نیرویی که بیش از مجموع نیروهایی است که واشنگتن در افغانستان مستقر کرده است.
براساس تحقیق مستقلی که پیشتر در ماه جاری منتشر شد، استقرار نیروهای آمریکایی در مرز جنوبی آمریکا ممکن است بین 42 میلیون تا 110 میلیون دلار برای این کشور هزینه در بر داشته باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین