|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
"باراک اوباما"؛ رئيس جمهور آمريکا در نشست خبري در پايان اجلاس ناتو اعلام کرد؛ ما از برقراري آتش بس در شرق اوکراين استقبال مي‌کنيم.
رئيس جمهور آمريکا در نشست خبري در پايان اجلاس ناتو به روسيه هشدار داد اقدامات اين کشور پيامدهايي را به همراه خواهد داشت.

باراک اوباما از حمايت کشورهاي ناتو از اوکراين، حق اين کشور براي دفاع از خود خبر داد و گفت براي اين امر، ما کمک هاي امنيتي به اوکراين ارائه مي کنيم که شامل کمک ها غير مرگبار به ارتش اوکراين، درمان سربازان زخمي شده اوکرايني، نوسازي نيروهاي مسلح ارتش اوکراين از جمله در لجستيک و فرماندهي و کنترل خواهد بود.

وي گفت : ما از اينجا به روسيه هشدار مي دهيم که اقداماتش پيامدهايي را خواهد داشت و ما امروز به همراه اروپايي ها، دور بعدي اقدامات تحريمي عليه روسيه را که شامل بخش هاي مالي، انرژي و دفاعي اين کشور مي شود، نهايي کرديم.

اوباما در ادامه افزود، همانگونه که با سازمان القاعده رفتار کرديم داعش را نيز شکست خواهيم داد.

رئيس جمهور آمريکا تاکيد کرد که براي اينکه مطمئن شويم داعش، آمريکا و همپيمانانش را تهديد نمي‌کند، هر کاري که لازم باشد انجام مي‌دهيم.

وي همچنين گفت که شرکائي داريم که آماده همکاري با ما عليه داعش هستند.

اوباما در عين حال تاکيد کرد معارضان ميانه رو تنها گروهي در سوريه هستند که ما با آنها براي مبارزه با داعش همکاري مي‌کنيم.

وي از سفر جان کري وزير خارجه آمريکا به منطقه خبر داد و گفت: جان کري بزودي به خاورميانه سفر خواهد کرد تا ائتلافي را براي کاستن از توانايي‌هاي داعش به منظور غلبه بر آن ايجاد کند.

رئيس جمهور آمريکا تاکيد کرد؛ ماموريت ناتو در افغانستان تا چند ماه ديگر به پايان مي رسد و ما خود را آماده مي کنيم تا ماموريتي جديد را که شامل آموزش، مشاوره و ياري رساندن به نيروهاي افغانستان است، انجام دهيم .

وي افزود : هر دو نامزد رياست جمهوري متعهد به امضاي توافق دو جانبه امنيتي شده اند که مبنايي براي ادامه همکاري ها خواهد بود. با اين حال، مساله انتخابات اخير بايد حل و فصل شود و ما از هر دو نامزد مي خواهيم مصالحه هاي لازم را صورت دهند تا افغان ها بتوانند پيش بروند و کشوري متحد، مستقل و مردمسالار تشکيل دهند.

وي گفت : در نهايت، درهاي ناتو براي همه کشورهايي که بتوانند به معيارهاي بالاي ما دسترسي داشته باشند، باز است و در کنار آن من اين اطمينان را نيز دارم که کشورهاي ناتو آماده هستند تا تلاشي بين المللي و گسترده را براي مقابله با داعش شروع کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین