|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۲۳۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
اسباب بازی حامل فرهنگ است و اگر از فرهنگ غربی وارد شود، آثار سوئی بر کودکان خواهد داشت. نگاه ما به اسباب بازی باید به عنوان بخشی از تجهیزات و تکنولوژی آموزشی در نظر گرفته شود.
وزیر آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی برای ایجاد کلاس اسباب بازی و بازی آموزشی در ۱۰ استان کشور در سال جاری خبر داد.

 سیدمحمد بطحائی در چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی با بیان اینکه امیدواریم کلاس های ما از حالت موجود خارج و به محیطی تبدیل شود که شادی و نشاط و سرزندگی در آن موج بزند گفت: باید دانش آموزان را به آموزش علاقه مند کنیم. آموزش و پرورش ما نیازمند چنین نوآوری‌هایی است و می‌تواند ما را به آنچه در سند تحول آمده نزدیک کند.

وی افزود: اقلام خارجی در حوزه اسباب بازی زیاد و رقابت برای تولیدکنندگان داخلی بسیار سخت است. دیروز برای تهیه اسباب بازی کوچک سفالی برای نوه‌ام به چند فروشگاه رفتم و با وجود آنکه کالای ساده‌ای میخواست، نوع ایرانی آن پیدا نمی‌شد در حالی که در صنعت سفال حرف اول را می‌زنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید سازوکاری فراهم کنیم اسباب بازی تولید داخل به عنوان تکنولوژی آموزشی مورد استفاده قرار بگیرد اظهار کرد: اسباب بازی امروز به عنوان یکی از تجهیزات و تکنولوژی‌های آموزشی به کار گرفته می شود و صرفا وسیله‌ای برای سرگرمی نیست و از طریق این تجهیزات یادگیری تسهیل و تسریع می شود.


وی با بیان اینکه کودکان به کمک بازی دامنه شناخت خود را افزایش می‌دهند، اظهار کرد: دامنه مهارت آموزی در حوزه ذهنی و اجتماعی موضوعی مهم در تعلیم و تربیت است. کودکان از این طریق در کنار یکدیگر صبوری و مهارت های زندگی و انواع و اقسام دیگر مهارت ها را تمرین می کنند.

بطحائی افزود: اسباب بازی حامل فرهنگ است و اگر از فرهنگ غربی وارد شود، آثار سوئی بر کودکان خواهد داشت. نگاه ما به اسباب بازی باید به عنوان بخشی از تجهیزات و تکنولوژی آموزشی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به نقش نشاط آفرینی اسباب بازی در فرآیند یاددهی و یادگیری گفت: در بر نامه‌ریزی های آموزش و پرورش باید اسباب بازیها را با رویکرد آموزشی وارد مدارس کنیم. از همین رو برنامه داریم در گام اول برای در ۱۰ استان کلاس اسباب بازی و بازی آموزشی ایجاد کنیم و هر دانش آموز دو تا سه ساعت اهداف آموزشی را در این کلاس‌ها دنبال کنند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین