|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۲۳۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۰
کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند پرداختن به ورزش وزنه برداری به میزان یک ساعت در هر هفته می‌تواند سبب کاهش خطر سکته قلبی یا مغزی به میزان ۷۰ درصد در افراد شود.
 کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند پرداختن به ورزش وزنه برداری به میزان یک ساعت در هر هفته می‌تواند سبب کاهش خطر سکته قلبی یا مغزی به میزان ۷۰ درصد در افراد شود.

پژوهش درباره اثرگذاری انجام وزنه برداری برحفظ سلامت قلب و عروق به وسیله دانشمندان دانشگاه ایالتی آیووا با بررسی بر روی ۱۳۰۰۰ فرد بزرگسال و تحلیل سلامت و انجام تمرین‌های وزشی به وسیله آن‌ها به دست آمده است.

وزنه برداری سبب افزایش سرعت پمپاژ خون به وسیله قلب در سراسر بدن می‌شود و به این ترتیب خطر ابتلا به بیماری‌هایی چون سندرم متابولیک، عروق کرونر، سکته مغزی و دیابت کاهش پیدا می‌کند.

کارشناسان برای انتخاب میزان وزن این وسیله ورزشی به افراد توصیه می‌کنند با مراجعه به پزشک، بررسی سوابق سلامت، جنسیت، وزن، قد، سلامت ستون فقرات و زانو‌ها به وزنه برداری بپردازند تا دچار عارضه‌های جانبی ناشی از انتخاب وزنه نادرست نشوند.

پمپاژخون به وسیله قلب در زمان انجام تمرین‌های ورزشی با وزنه استاندارد سبب تناسب اندام و کاهش چربی ناحیه دور کمر می‌شود که یکی از اصلی‌ترین عامل‌ها برای ابتلای افراد به بیماری‌های مرتبط با سن، چون سکته قلبی، مغزی و دیابت است.

پس از طی کردن زمان‌های استاندارد برای انجام تمرین با وزن خاصی از این وسیله ورزشی افراد می‌توانند با نظارت مربی نسبت به افزایش وزن این وسیله ورزشی و تمرین با وزنه‌های سنگین‌تر اقدام کنند.

به گفته کارشناسان عضله بدن انسان نیروگاهی برای سوختن کالری‌های مازاد بدن است و وزنه برداری می‌تواند به حفظ تناسب اندام بدن کمک فوق العاده‌ای کند.

محققان به آن دسته از افراد که به دلیل سالمندی، خستگی، نداشتن زمان و بی علاقه گی به رفتن به سالن‌های ورزشی در طول روز فرصت کافی برای رفتن به باشگاه‌های ورزشی ندارد توصیه می‌کنند پیش از رفتن به سر کار در اوایل صبح یا عصر‌ها (با فاصله ۴ ساعت از زمان خواب) درمنزل به وزنه برداری بپردازند.

پژوهش‌های دانشمندان نشان می‌دهند مردانی که از ساختار عضلانی ضعیف تری نسبت به باقی مردان برخوردارند بیشتر از مردانی که ساختار عضلانی قوی دارند دچار مرگ زودرس و ابتلا به بیماری‌هایی، چون حمله قلبی یا سکته مغزی به ویژه درمیان سالی و سالمندی می‌شوند.

ورزش وزنه برداری فقط مخصوص آقایان نیست و بانوان نیز می‌توانند با انتخاب وزنه استاندارد مناسب به انجام این ورزش، رسیدن به تناسب اندام، تقویت عضله‌های بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بپردازند.

انجام ورزش به ویژه وزنه برداری با وزنه‌های استاندارد سبب کاهش کلسترول خون و جلوگیری از بروز مشکل‌های سلامت، چون تنگی و گرفتگی عروق خونی می‌شود.

نتیجه‌های این پژوهش درمجله پزشکی و علم در ورزش به چاپ رسیده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین