کد خبر: ۲۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
امروز شنبه برابر با پانزدهم شهریور 1393 هجری خورشیدی، دهم ذی القعده 1435 هجری قمری و ششم سپتامبر 2014 میلادی است. 85 سال پیش در چنین روزی، نخستین سانحه ی هوایی در ایران به وقوع پیوست .
مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر در این روز، به شرح زیر است:





15 شهریور 1357

امام خمینی در پیامی به مناسبت برگزاری عید فطر در تهران فرمود: مردم مسلمان ایران به دنبال برگزاری نماز عید، دست به عبادت ارزنده ی دیگری زدند و آن فریاد کوبنده علیه دستگاه جبار و چپاولگر بود.



15 شهریور 1334

ستاد ارتش، اداره یی به نام اطلاعات تشکیل داد که هرروز اخبار محرمانه ی نیروهای سه گانه را جمع آوری می کرد و به رییس ستاد تحویل می داد.



15 شهریور 1310

محمدرضا پهلوی ولیعهد ایران به وسیله ی یک کشتی جنگی متعلق به دولت شوروی، بندرانزلی را به قصد سوییس ترک کرد. عبدالحسین تیمورتاش وزیر دربار، وی را همراهی کرد.



15 شهریور 1308

نخستین سانحه ی هوایی در ایران به وقوع پیوست . یک هواپیمای پستی وابسته به شرکت «ایرویز» انگلیس به هنگام پرواز در مسیر بوشهر و جاسک پیش از فرود، آتش گرفت. در این سانحه سه تن کشته و 2 تن مجروح شدند و محموله ها پستی هم طعمه ی آتش شد.



15 شهریور 1302

عهدنامه یی میان دولت ایران و افغانستان امضا شد. امان الله خان پادشاه افغانستان که این عهد نامه را امضا کرد، با لباس ایرانی در این مراسم حضور یافته بود.



15 شهریور 1300

نماینده ی شرکت آمریکایی «سینکلر» درباره ی کسب امتیاز نفت شمال ایران با حسین علا نماینده ی سیاسی ایران در واشنگتن دیدار و گفتگو کرد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین