|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۲۳۸۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
شریعتمداری افزود: شرایط فعلی هم از جمله همان دوره ها است که دشمن، نسخه های پوسیده تحریم های اقتصادی خود را ترمیم و نو نوار کرده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر بر اقتصاد مقاومتی تاکید داشته اند و این مهم تنها راه مقابله با تحریم ها است.

محمد شریعتمداری ظهر پنج شنبه در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال های اخیر بر اقتصاد مقاومتی تاکید ویژه ای داشتند تا در صورت بروز تکانه ها و بحران ها، اقتصاد کشور برابر این تاب آوری داشته باشد.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با تهدیدات دشمن است، گفت: دشمن همواره در حال تهدید و تحریم ملت ایران بوده است اما گاهی این فشارها شدت بیشتری پیدا کند.

شریعتمداری افزود: شرایط فعلی هم از جمله همان دوره ها است که دشمن، نسخه های پوسیده تحریم های اقتصادی خود را ترمیم و نو نوار کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که هدف دشمن در جنگ اقتصادی، شکستن مقاومت ملت ایران است، خاطرنشان کرد: دشمن با تشدید تحریم ها در پی عقب نشینی ملت ایران از حق و حقیقت و به زانو درآوردن جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه به تلاش های دولت در عرصه دیپلماسی اشاره کرد و گفت: در دوره گذشته دولت یازدهم تلاش کرد در قالب مذاکرات چهره ای همراه از ایران با نظام بین الملل به نمایش بگذارد در حالی که پیش از این دشمن تلاش می کرد جمهوری اسلامی را منزوی کند.

شریعتمداری با اشاره به همراهی اروپایی ها با ایران در ماجرای خروج آمریکا از برجام گفت: وقتی اجماع در تحریم ها شکل نگیرد، اثرات آن هم کم خواهد شد. آمریکا صفر شدن صادرات نفت ایران را دنبال می کرد، هر چند تحریم ها در کاهش فروش نفت ما موثر بود اما آمریکا را به هدف پلیدش هم نزدیک نشد.

وی ادامه داد: دشمن با این تحریم ها یک سناریوی مشخص را دنبال می کند. آمریکا می خواهد با افزایش قیمت تمام شده تولید و قیمت مصرف، ایجاد تورم و موج گرانی درکشور که مردم را ناراحت و ناراضی خواهد کرد؛ استفاده کرده و آن را تبدیل به اهرم فشار علیه ایران کند. در چنین شرایطی باید به دنبال تقویت تاب آوری اقتصاد کشور باشیم. کاری که در ۴۰ سال گذشته چندان به آن توجه نشد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین