|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۲۳۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
در پی استعفای لیبرمن، حزب «خانه یهودی» تهدید کرد در صورتی که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به «نفتالی بنت» سپرده نشود، از کابینه نتانیاهو خارج خواهد شد.
 در پی استعفای لیبرمن، حزب «خانه یهودی» تهدید کرد در صورتی که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به «نفتالی بنت» سپرده نشود، از کابینه نتانیاهو خارج خواهد شد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، در پی استعفای آویگدور لیبرمن، حزب راستگرای «خانه یهودی» تهدید کرد در صورتی که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به «نفتالی بنت» (رئیس این حزب) سپرده نشود، از کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، خارج و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد شد. این در حالی است که برخی رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک منبع در حزب لیکود اعلام کردند پیش‌بینی می‌شود نتانیاهو خود جانشین لیبرمن شود.

لیبرمن امروز پس از آنکه رژیم صهیونیستی در پی حملات شدید موشکی گروه‌های مقاومت به پذیرش آتش بس وادار شد، اعلام کرد این آتش بس به معنای تسلیم شدن است و از سمت خود به عنوان وزیر جنگ اسرائیل کناره‌گیری کرد. او بلافاصله پس از استعفایش خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در سریع‌ترین زمان ممکن شد. وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد در نتیجه استعفای وی‏، حزب او نیز کابینه را ترک می‌کند و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، اکثریت ضعیفی در پارلمان خواهد داشت.

دور جدید تنش‌ها در نوار غزه پس از آن آغاز شد که یک یگان عملیاتی ویژه اسرائیل یکشنبه شب گذشته با ورود مخفیانه به خان یونس در شرق باریکه غزه، هفت عضو شاخه نظامی حماس از جمله «نور محمد برکه» از فرماندهان گردان های «عزالدین القسام» را به شهادت رساند. در این حمله یک افسر بلندپایه ارتش اسرائیل کشته و یک افسر دیگر زخمی شد. گروه‌های مقاومت فلسطین نیز با شلیک بیش از 300 موشک به سمت شهرک های صهیونیست نشین، به این عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی پاسخ دندان‌شکنی دادند و کابینه نتانیاهو را به توقف حملات نظامی به غزه و در نهایت تن دادن به آتش بس وادار کردند. منابع صهیونیستی اذعان کرده‌اند که سامانه گنبد آهنین این رژیم تنها ۲۰ درصد از این موشک‌ها را پیش از اصابت به هدف رهگیری کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین