|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۲۳۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶
ناسا اخیرا تصویری از انتقال فضاپیمای "اوریون" به عرشه کشتی نیروی دریایی ایالات متحده پس از انجام آزمایشات را منتشر کرده است.
 هفته گذشته "تجهیزات اروپایی ماژول فضاپیمای اوریون"(Orion's European Service Module) برای انتقال به "مرکز فضایی کندی"(Kennedy Space Center) آمریکا در هواپیما آنتونوف شهر برمن، آلمان بارگیری شد.

اکنون پس از یک هفته آزمایش، تیم تحقیقات زمینی "مرکز تحقیقات کندی" آماده بازیابی "فضاپیمای اوریون" برای ماموریت "اکتشافی-۱ "(Exploration Mission-۱) هستند.



ماموریت اکتشافی- ۱ ، نخستین پرواز برنامه‌ریزی شده بدون خدمه از سیستم پرتاب فضایی و دومین پرواز فضاپیمای اوریون است. فضاپیمای اوریون ژوئن ۲۰۲۰ از مرکز فضایی کندی پرتاب شده و ماموریت خود را آغاز خواهد کرد.

فضاپیمای اوریون حدود ۳ هفته در فضا خواهد ماند، ۶ روز این سه هفته را نیز به حرکت مخالف‌گرد و موافق‌گرد اطراف ماه خواهد پرداخت.

"حرکت مخالف‌گرد و موافق‌گرد"( Retrograde and prograde motion) حرکتی در خلاف جهت حرکت یک جسم دیگر و برعکس حرکت مستقیم و "موافق‌گرد" است. این نوع حرکت می‌تواند چرخش یک جسم در پیرامون جسم دیگر یا در نقاطی دیگر، یا دوران یک جسم منفرد حول محورش، یا پدیده دیگری مثل حرکت تقدیمی یا دوران محورها باشد. در اشاره به سیستم آسمانی، حرکت مخالف‌گرد معمولا حرکتی در جهت عکس جسم مرکزی، یا شیئی است که مرکز سیستم را تشکیل می‌دهد.

در منظومه شمسی، همه سیارات و بیشتر اجرام دیگری که دور خورشید می‌چرخند، به غیر از بسیاری از دنباله‌دارها که استثنا هستند، جهت حرکت‌شان موافق‌گرد(هم‌جهت) با حرکت محوری خورشید است.

پس از به پایان رسیدن این ماموریت، "ماموریت اکتشافی ۲"(Exploration Mission-۲) در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

در این تصویر، شاهد عملیات پس از آزمایش فضاپیمای اوریون در آب هستید که کپسول فضاپیمای اوریون به عرشه کشتی نیروی دریایی ایالات متحده کشیده می‌شود.

فضاپیمای اوریون

به گزارش ایسنا،اوریون جدیدترین فضاپیمای سازمان فضایی ناسا برای حمل انسان به فضا و اکتشافات دور دست از جمله سیاره مریخ است. مراحل اجرایی این فضاپیما پس از اتمام پروژه شاتل و بازنشستگی ناوگان شاتل کلید خورد. نخستین پرواز آزمایشی بدون سرنشین فضاپیمای اوریون، در پنج دسامبر سال ۲۰۱۴ با موفقیت صورت گرفت. این فضاپیما مانند فضاپیمای آپولو از یک کپسول حامل فضانوردان تشکیل شده که می‌تواند به فضای ورای زمین برود و پس از اکتشاف در سیارات دیگر و همچنین سیارک‌ها، با کمک چتر نجات به زمین فرود آید. این برای نخستین بار است که ناسا از یک سیستم ساخت اروپا به عنوان یک عامل حیاتی برای فضاپیمای آمریکایی استفاده می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین