|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۷
کد خبر: ۲۳۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
عملیات علیه داعش در شرق فرات با توجه به تعداد زیاد داعشی‌ها در آنجا دشوار است. تروریست‌ها با ایجاد استحکامات و حفر تونل‌های زیر زمینی شرایط دفاعی خود در هجین را تقویت کرده‌اند.
ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا برآورد خود از تعداد داعشی‌های موجود در منطقه هجین سوریه را که شاهد سومین ماه عملیات علیه داعش است، اعلام کرد.

 ژنرال کریستوفر گیکا، معاون فرمانده یگان عملیات‌های مشترک در ائتلاف ضد داعش مستقر در بغداد گفت: طبق برآوردهای ما، تعداد داعشی‌های موجود در هجین سوریه حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تن است.

ژنرال گیکا در ادامه گفت: عملیات علیه داعش در شرق فرات با توجه به تعداد زیاد داعشی‌ها در آنجا دشوار است. تروریست‌ها با ایجاد استحکامات و حفر تونل‌های زیر زمینی شرایط دفاعی خود در هجین را تقویت کرده‌اند.

طبق گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، نیروهای سوریه دموکراتیک در تاریخ دهم سپتامبر گذشته عملیات نهایی در هجین علیه داعش را با حمایت آمریکا آغاز کردند. این نیروها اعلام کردند، هجین و روستاهای اطراف آن، آخرین منطقه تحت کنترل داعش در شرق رود فرات سوریه محسوب می‌شود که در محاصره همپیمانان آمریکاست.

وزارت خارجه سوریه اخیرا در نامه‌هایی برای سازمان ملل و شورای امنیت حملات هوایی ائتلاف عربی به هجین و اطراف آن را که موجب کشته شدن ده‌ها غیرنظامی شده، محکوم کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین