|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۲۳۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: شهر کاشان مفاخرعلمی و فرهنگی زیادی دارد که در طول تاریخ چهره‌های فرهنگی زیادی را به ایران معرفی کرده است.
بیست و ششمین دوره هفته کتاب در شهر کاشان پایتخت کتاب ایران افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران  امروز (چهارشنبه ۲۳ آبان)با حضور مسئولان فرهنگی کشوری و استانی بر مزار شهدای کاشان یایتخت کتاب ایران آغاز شد.

محسن جوادی- معاون فرهنگی وزارت ارشاد- عطایی شاد -مشاور شهردار کاشان- غلامرضا حیدری- معاون مدیرکل ریاست بنیاد شهید کاشان-، یزدان خواه -کتابفروش پیشکسوت کاشان-،مرتضایی فرماندار ویژه و معاون استاندار اصفهان،محمودی مدیرکل نهاد کتابخانه-،والی زاده مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری کاشان و نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب از جمله حاضران در این مراسم بودند.

همچنین بعد از ادای احترام به شهدای کاشان در مزار شهدا،زنگ کتابخوانی در مدرسه دخترانه  طالبیان نواخته شد.

محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: شهر کاشان مفاخرعلمی و فرهنگی زیادی دارد که در طول تاریخ چهره‌های فرهنگی زیادی را به ایران معرفی کرده است.

او افزود: برنامه‌ها و طرح‌هایی که کاشان ارائه داد باعث شد این شهر به عنوان پایتخت کتاب انتخاب شود که امیدوارم این برنامه‌ها محقق شود.

جوادی همچنین درباره اقتصاد نشر اظهار کرد: ما تلاش داریم سرمایه‌های اصلی در زیرساخت صنعت نشر انجام شود تا از این طریق بسترهای مناسب برای اشتغال و کارآفرینی فراهم شود زیرا کتاب دارای چرخه‌های متعددی است که باید در صنعت نشر تمامی این چرخه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به میزان فروش کتاب در نمایشگاه‌های استانی کتاب گفت: خبرهای خوبی از میزان فروش ناشران در نمایشگاه‌های استانی به گوش می‌رسد که نشانگر استقبال از کتاب و کتابخوانی است. برای مثال در نمایشگاه کتاب تبریز فروش خوبی داشتیم.

او در ادامه درباره حمایت از مولفان و مترجمان بیان کرد: خوشبختانه با فعالیت‌های انجام شده، در آینده نزدیک خبرهای خوبی درباره ارائه تسهیلات به اهالی قلم اطلاع‌رسانی خواهد شد البته باید توجه داشت که ما تلاش می‌کنیم به تمامی بخش‌های نشر کمک کنیم تا تمامی دست‌اندرکاران این حوزه منتفع شوند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین