|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۱
کد خبر: ۲۳۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰
مدیرکل ورزش استان خراسان رضوی در خصوص اجازه پدر و همسر برای حضور در برنامه‌های کوهنوردی گفت: چنین قانونی در ورزش و فدراسیون کوهنوردی نداریم و این موضوع را اداره کل، فدراسیون و وزارت ورزش قویا تکذیب می‌کنند.
 مدیرکل ورزش استان خراسان رضوی در خصوص اجازه پدر و همسر برای حضور در برنامه‌های کوهنوردی گفت: چنین قانونی در ورزش و فدراسیون کوهنوردی نداریم و این موضوع را اداره کل، فدراسیون و وزارت ورزش قویا تکذیب می‌کنند.

فرزاد فتاحی مدیر کل ورزش استان خراسان رضوی در گفت و گو با ایسنا، در مورد بخشنامه ای که از سوی هیات خراسان رضوی برای گرفتن اذن پدر یا همسر برای حضور در برنامه های کوهنوردی منتشر شده بود، گفت: اولا اداره کل اصلا در جریان این موضوع نبوده است. اصلا چنیین قانونی را در ورزش و در فدراسیون کوهنوردی نداریم که برای رفتن به ورزش نیاز به اجازه والدین داشته باشد.

وی ادامه داد: نکته ای که رییس هیات بیان کرده نظر شخصی خودش بوده و مخاطبش نیز گروه‌ها و کسانی بوده که به صورت غیر رسمی در فضای مجازی اقدام به ثبت نام دختران، خانم‌ها و پسران برای انجام برنامه‌های کوه‌پیمایی انجام می دادند. در آن برنامه‌ها مسایل غیر اخلاقی  را توسعه می دادند. همانطور که در همان بخشنامه آمده این مسائل جدا از ورزش کوهنوردی است و به همین دلیل این موارد را تذکر داده و اعلام کرده است.

وی خاطر نشان کرد: البته رییس هیات کوهنوردی استان خراسان رضوی نیز به خوبی نتوانسته مطالب را انعکاس دهد و متاسفانه بد برداشت شده است. ما هم این موضوع را تکذیب کردیم. سیاست اداره کل ورزش و جوانان حمایت از ورزش بانوان است . ما هم تلاش می کنیم همه امکانات به صورت مساوی میان پسران و دختران تقسیم شود. بنابراین نه وزارت ورزش و نه فدراسیون کوهنوردی این موضوع را تایید نمی کنندو ما هم قویا در اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی این موصوع را تکذیب کردیم.

وی ادامه داد: اصلا این نگاه در ورزش استان خراسان رضوی وجود ندارد و تذکرات لازم نیز به هیات کوهنوردی استان داده شد. هیات هم قرار شده تا اصلاحیه ای را منتشر کند.

وی در پاسخ به این سئوال که در متن و بند های این بخشنامه از واژه های الزامی و باشگاه‌های رسمی صحبت شده است، گفت: بله همانطور که گفتم در یک بند نتوانستند خوب منظور خود را ادا کنند. با آن‌ها هم صحبت کردیم و گفتند که منظورشان گروه‌های غیر رسمی بوده و از هیات‌ها خواستند که یا این کارها را نکنند و یا برای انجام آن رضایت خانواده‌ها را بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی ما این موضوع را رد می‌کنیم و قطعا نظری است که هیات استان داشته و این نظر وزارت ورزش، فدراسیون کوهنوردی و  اداره کل ورزش استان نیست. رئیس فدراسیون کوهنوردی هم این موصوع را تکذیب کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین