|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۳۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳
یکی از مشکلات ما حضور کمرنگ در بازار جهانی به ویژه در بازارهای کشورهای همسایه است، این در حالی است که ترکیه توانسته سهم خوبی از این بازارها داشته باشد،در شرایطی که با برخی از این ملت ها ما پیوند قوی تری داریم.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ضعف ایران برای ورود به بازارهای جهانی تنها مسئله کیفیت نیست، بلکه ناشی از کوچک بودن بخش خصوصی است، زیرا بیشتر بازار در اختیار شرکت های دولتی و وابسته به نهادها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛علی مطهری در پانزدهمین جشنواره جایزه ملی کیفیت با اشاره به اینکه از تصویب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد خوشحال هستم، گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی هستیم و جایزه ملی کیفیت برای امسال معنای بهتری پیدا می کند.

علی مطهری با تاکید بر اینکه کیفیت از شرایط مهم حضور در بازارهای جهانی است، افزود: یکی از مشکلات ما حضور کمرنگ در بازار جهانی به ویژه در بازارهای کشورهای همسایه است، این در حالی است که ترکیه توانسته سهم خوبی از این بازارها داشته باشد،در شرایطی که با برخی از این ملت ها ما پیوند قوی تری داریم.

وی گفت: حضور در بازارهای جهانی تنها متکی به کیفیت نیست بلکه ضعف حضور ما در بازارهای جهانی تا حدودی ناشی از ضعف بخش خصوصی است، برای نمونه در زمان تحریم قطر فرصت خوبی برای شرکت های ایرانی بود، اما تولیدکننده های ترکیه پیشی گرفتند یا در زمان اختلاف ترکیه و روسیه، سفیر ایران در روسیه اعلام کرد مقام های روسی خواستار صادرات شرکت های ایرانی به روسیه بودند، اما شرکت های ایرانی آمادگی اجرای آن را نداشتند.

مطهری افزود: در حال حاضر بخشی از بازار توسط شرکت های دولتی و شرکت های وابسته به نهادها تصاحب شده و شرکت های خصوصی کوچک مانده اند که باید این مشکل را حل کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین