|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۳۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
کار بسیار خوبی که امسال در ارتباط با گرامی‌داشت این روز انجام شده توجه ویژه به آموزش و پرورش است، به طوری که 27 هزار و 750 مدرسه در مدل تعالی کیفیت مورد بررسی قرار گرفته و بیش از 4 میلیون نفر ساعت روی این موضوع کار شده است.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت:‌در استانداردها تمرکز ما بر ویژگی‌های محصولات است اما در کیفیت به دنبال نیازهای فراتر از استانداردها هستیم که همان منافع حداکثری ذی‌نفعان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛مسلم بیات امروز در مراسم روز ملی کیفیت که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: شعار روز ملی کیفیت امسال اعتماد است.

معاون ارزیابی کیفیت با بیان اینکه دلایل مختلفی برای مقوله کیفیت وجود دارد،‌گفت: از یک نگاه تولیدکننده، کیفیت یعنی ارتباط با ویژگی‌هایی که تعریف شده و می‌تواند به نوعی بیانگر استانداردها باشد.

وی همچنین به تعریف دیگری از کیفیت اشاره کرد و گفت: در این تعریف کیفیت در محصول گره خورده و به عبارتی ویژگی‌های یک محصول به شمار می‌رود. همچنین در تعریف دیگر دیدگاه ارزش به مقوله کیفیت است به این معنی که میزان پولی که یک مشتری تمایل دارد، برای یک محصول پرداخت کند، کیفیت عنوان می‌شود.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد بیان داشت: سازمان بین المللی استاندارد میزان یا درجه ای از الزامات و نیازمندی‌هایی که یک مسئول به عنوان خدمت می‌‌تواند ارائه کند، به عنوان تعریف کیفیت بیان می‌کند.

بیات اظهار داشت: لازمه زیستن و بودن در یک جامعه نقش‌آ‌فرینی است و مقوله کیفیت از این قاعده مستثنی نیست.

وی با طرح این سوال که چرا با وجود استانداردها نیازمند مدل‌های کیفیت هستیم، بیان داشت: در استانداردها تمرکز بر ویژگی‌های محصول است، اما در مدل کیفیت به دنبال نیازهای فراتر از استانداردها هستیم، اما نیازها به دنبال منافع حداکثری ذی‌نفعان است.

معاون ارزیابی کیفیت افزود: کارکنان ما، سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاران جامعه، محیط زیست، مردم، جامعه محلی و جامعه  جهانی است. لذا ما در مدل‌ها و سیستم‌های کیفیت به دنبال حاکمانی و مدیریت خوب هستیم و به دنبال آن هستیم که به عنوان یک مدیر در سازمان نقش‌آفرینی کنیم.

بیات گفت: در مدل تعالی، مدیر در راستای اصول اطمینان پیش‌بینی لازم را انجام می‌دهد و متناسب با آن واکنش‌های لازم را در نظر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نقش یک مدیر رهبری است،‌ اظهار داشت: ما در مدل‌ها و سیستم‌های کیفیت به دنبال این هستیم که بین منافع سازمانی  و جامعه تعادل ایجاد کنیم و ما در مدل‌های کیفیت به دنبال تعامل با ذی‌نفعان هستیم.

بیات اظهار داشت: برای فرموله کردن بهبود راهی جزء ارتقاء سیستم نداریم، بنابراین کیفیت این رفتار، فرهنگ و اندیشه برای چگونه زیستن و تبلور تعهد نسبت به تمامی ذی‌نفعان جامعه است، لذا گزاف نمی‌گوییم روی بنای ارزیابی‌های کیفی، مدل‌های کیفیت است.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت: ما 7 معیار را برای کیفیت تعریف کرده‌ایم و تعدادی به عنوان معیار توانمندسازی است.

وی گفت: مسئولی اگر بخواهد بخشنامه‌ای صادر کند، باید تعامل خوبی با ذی‌نفعان برقرار کند و سپس بخشنامه صادر و تصمیم اتخاذ شود، زیرا بسیاری از آسیب‌هایی که در جامعه ما ایجاد می‌شود، به دلیل نداشتن ارتباط خوب با ذی‌نفعان است.

بیات گفت: ارتباط خوب ذی‌نفع منجر به یک رابطه خوب در اجتماع می‌شود و رابطه‌ای که می‌تواند به وفاداری کارکنان و افراد جامعه منتج شود. هر کدام ما در این چرخه می‌توانیم نقش بسیار مهمی را ایفا کنیم.

وی در ادامه بیان داشت:‌کار بسیار خوبی که امسال در ارتباط با گرامی‌داشت این روز انجام شده توجه ویژه به آموزش و پرورش است، به طوری که 27 هزار و 750 مدرسه در مدل تعالی کیفیت مورد بررسی قرار گرفته و بیش از 4 میلیون نفر ساعت روی این موضوع کار شده است.

وی اظهار داشت: این مدل می‌تواند به ما کمک کند که نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم، 9250 مدرسه در سطح استان شناسایی می‌شوند و بر حسب امتیازات در نهایت 417 مدرسه به سطح کشور ارتقاء می‌یابد که پس از پایش نهایی 125 مدرسه موفق می‌شوند به عنوان ممتاز شناخته شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین