|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۲۳۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
دولت با پیوستن به مجامع و کنوانسیون‌های بین‌المللی می‌تواند به کیفیت کمک کند. البته ممکن است نقش دولت در مواردی آسیب‌زا باشد و آن زمانی است که بنگاه‌های دولتی با بنگاه‌های بخش خصوصی وارد رقابت می‌شوند.
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: استاندارد تسهیل‌کننده صادرات است و راه را برای صادرات کالاهای باکیفیت باز گذاشته و مانع ورود کالاهای بی‌کیفیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛نیره پیروزبخت امروز در مراسم روز ملی کیفیت با اشاره به تصویب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد گفت: دولت یا حاکمیت، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بازیگران اصلی کیفیت محسوب می‌شوند.

پیروزبخت بیان داشت: دولت با پیوستن به مجامع و کنوانسیون‌های بین‌المللی می‌تواند به کیفیت کمک کند. البته ممکن است نقش دولت در مواردی آسیب‌زا باشد و آن زمانی است که بنگاه‌های دولتی با بنگاه‌های بخش خصوصی وارد رقابت می‌شوند.

وی اظهار داشت: مؤلفه دوم کیفیت جامعه تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمت است که باید به عنوان رکن عملیاتی، انتظاراتی از این گروه داشته باشیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: در شرایط تحریم‌ کارآفرینان می‌توانند عرصه خوبی برای مبارزه فراهم کنند.

پیروزبخت در ادامه به سومین مؤلفه کیفیت اشاره کرد و گفت:‌ مؤلفه مصرف کنندگان هم از جمله مؤلفه‌هایی است که کیفیت می‌تواند داشته باشد، اما هنوز مصرف کننده مطالبه‌گر در جامعه نداریم و باید به سمت مطالبه‌گری کیفیت رفت.

وی اظهار داشت: در مجموع اگر به استاندارد به عنوان یک مقوله تکنیکال نگاه شود، کیفیت یک مقوله اقتصادی است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت:‌ به عنوان مسئول سازمان استاندارد می‌خواهم عوامل غیر اقتصادی بر مؤلفه‌های استاندارد تاثیر نگذارد و از خط قرمزها عبور نشود.

پیروزبخت با بیان اینکه اگر مفاهیم جدیدی که وارد قانون استاندارد شده رعایت شود، به سمت توسعه اقتصادی خواهیم رفت.

وی  اظهار داشت: دستگاه‌ها  باید به سمت مقررات فنی حرکت کنند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه استاندارد مانع صادرات نیست، بلکه تسهیل‌کننده صادرات است، گفت: ما راه را برای صادرات باز گذاشته‌ایم و با استاندارد کشور مقصد هم می‌شود کالاها را روانه بازار کرد.

پیروزبخت گفت: خوشبختانه برای اینکه کالاهای صادراتی ایران به عراق توسط خود ایران کنترل شود، اقدامات خوبی انجام شده که به زودی آن را اعلام خواهیم کرد.

وی  اظهار داشت: بنابراین اگر مطالبی بیان شده که نظام استاندارد مانع صادرات کالا است، در همین جا می‌گویم نظام استاندارد تسهیل کننده صادرات و مانعی برای ورود کالاهای بی‌کیفیت به کشور است.

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین