|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۵
کد خبر: ۲۳۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
دوبله فیلم‌های خارجی جشنواره‌ی فیلم رشد،معرفی جدیدترین بازیگران تئاتر علی رفیعی، تعطیلی اجراهای تئاتری در روز پنج شنبه ، تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره‌ی فیلم عمار و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
 دوبله فیلم‌های خارجی جشنواره‌ی فیلم رشد،معرفی جدیدترین بازیگران تئاتر علی رفیعی، تعطیلی اجراهای تئاتری در روز پنج شنبه ، تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره‌ی فیلم عمار و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

بازیگران ایفاگر نقش دختران برناردا آلبا در جدیدترین پروژه تئاتری دکتر علی رفیعی معرفی شدند.

نمایش «خانه برناردا آلبا» به کارگردانی دکتر علی رفیعی این روزها تمرین های خود را برای به صحنه رفتن در تالار وحدت سپری می‌کند.

در این اثر نمایشی نسرین درخشان زاده، سارا رسول زاده، یلدا عباسی، پریسا صبوری نژاد شیرازی و ریحانه سلامت ایفاگر نقش دختران برناردا آلبا هستند.

تهیه کنندگی «خانه برناردا آلبا» بر عهده ستاره اسکندری است و روح اله زندی فرد مدیرتولید این نمایش است.

طراحی صحنه «خانه برناردا آلبا» نیز که از نیمه اول آذر به صحنه می رود توسط دکتر رفیعی انجام شده و منوچهر شجاع مشاور طراحی و اجرای صحنه این اثر نمایشی است. همچنین دکتر رفیعی و ندا نصر طراحی لباس «خانه برناردا آلبا» را بر عهده دارند.

صبا کسمایی طراح نور، مریم خسروانی طراح گرافیک و سارا اسکندری طراح گریم این اثر نمایشی هستند.

فروش بلیت نمایش «خانه برناردا آلبا» روز چهارشنبه 23 آبان از طریق سامانه «ایران نمایش» آغاز می‌شود.

تعطیلی اجراهای تئاتر مولوی در روز پنج شنبه 24 آبان ماه

به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، اجراهای این مرکز به دلیل مصادف شدن با شب شهادت حضرت امام حسن عسگری (علیه السلام) در روز پنج شنبه 24 آبان ماه تعطیل می باشد.

گفتنی ست اجرای نمایش‌های «کلفت ها» به کارگردانی علی اکبر علیزاد، «جان گابریل بورکمان» به کارگردانی سعید کریمی و «باد می وزد» به کارگردانی امیر نجفی، مجددا از روز جمعه، 25 آبان ماه از سر گرفته خواهد شد.

از علاقمندان دعوت می شود برای دیدن نمایش های «باد می وزد»، «کلفت ها» و «جان گابریل بورکمان» همه روزه -به جز شنبه ها- به ترتیب در ساعت های 17:30، 18:30 و 20:30 به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به نشانی خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

دوبله‌ی آثار خارجی جشنواره‌ی فیلم رشد

آثار خارجی بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم رشد به زبان فارسی برای مخاطبان این رویداد هنری دوبله شد.

به گزارش روابط عمومی چهل‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، در این دوره از جشنواره 12 فیلم انیمیشن؛ 20 فیلم داستانی و 5 فیلم مستند داستانی برای دانش آموزان دبستانی مخاطب جشنواره دوبله شده است.

این آثار با مدیریت دوبلاژ و صداگذاری ناصر ممدوح و بابک صفی خانی دوبله و آماده نمایش شدند.

بیش از چهار هزار فیلم خارجی متقاضی حضور در بخش رقابتی چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد شدند که در نهایت از این تعداد، 47 فیلم پویانمایی، 18 فیلم مستند و 35فیلم داستانی برای شرکت در بخش مسابقه ی بین الملل این جشنواره انتخاب شده است.

اثار انتخابی در سه بخش فیلم های داستانی، پویانمایی و مستند (شامل مستند علمی ـ آموزشی و مستند به مفهوم عام)  به رقابت خواهند پرداخت.

این فیلم ها از 28 کشور از 5 قاره در مسابقه ی بین الملل حضور خواهند داشت که از میان آنها ایتالیا با  11 فیلم، هند با 8 فیلم و فرانسه با 7 فیلم، دارای بیشترین نماینده در این جشنواره هستند.

همچنین از میان 740 فیلم ایرانی متقاضی شرکت در چهل و هشتمین جشنواره ی بین المللی فیلم رشد، 110 فیلم برای شرکت در بخش مسابقه ی بین المللی برگزیده شده اند که شامل 8 فیلم بلند داستانی،  38 فیلم کوتاه داستانی، 22 فیلم مستند و 42 فیلم پویانمایی هستند.

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد را از 25 آبان تا 2 آذر 97 در سینما فلسطین تهران برگزار خواهد کرد.

مهلت ثبت‌نام نهمین جشنواره عمار تمدید شد/فیلمسازان تا 5آذر فرصت دارند

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، مهلت ثبت نام نهمین دوره این رویداد سینمایی تا 5 آذر و تحویل آثار به دبیرخانه تا 10 آذر تمدید شده است.

به گزارش ....... بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، مهلت ثبت نام نهمیندوره این رویداد سینمایی تا 5 آذر و تحویل آثار به دبیرخانه تا 10 آذر تمدید شده است.

بنابرین گزارش، در بخش رقابتی این جشنواره نیز که شامل فیلم‌های سفارشی و فراخوان دبیرخانه می‌شود، فیلمسازان و متقاضیان شرکت، می‌توانند آثار خود را در بخش های «فیلم»، «نقد، مقاله و پژوهش‌های سینمایی» و «فیلم ما» با مراجعه به تارنمایAmmarFilm.ir ثبت و حداکثر تا پنج روز پس از آن به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

همچنین علاوه بر قسمت رقابتی، دو بخش فراخوان معرفی سوژه و فراخوان مردمی نیز به نهمین جشنواره عمار اضافه شده و افراد، گروه‌ها و تشکل‌های فرهنگی-مردمی می‌توانند در این بخش‌ها مشارکت داشته باشند.

همانند ادوار گذشته، دبیرخانه جشنواره عمار در فراخوان خود از علاقه‌مندان برای اکران مردمی آثار جشنواره دعوت کرده است تا با مراجعه به تارنمای جشنواره، نسبت به ثبت نام جهت نمایش فیلم‌ها در شهر و روستای خود اقدام کنند.

نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، 6 تا 16 دی ماه 97 در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود.

نشست تخصصی سازمان تئاتر آری یا نه؟ (2)

کانون کارگردانان خانه تئاتر دومین نشست تخصصی «سازمان تئاتر آری یانه ؟» را شنبه 26 آبان ساعت 17 در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر  برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، پنجمین نشست تخصصی کانون کارگردانان خانه تئاتر، به مدیریت مسعود دلخواه، رئیس هیات مدیره کانون کارگردانان خانه تئاتر برگزار می شود.

در این نشست، «هوشنگ توکلی»، کارگردان، بازیگر و مدیر سابق اداره تئاتر، «محمود عزیزی»، استاد دانشگاه، کارگردان، بازیگر و مدیر سابق اداره تئاتر و «مجید سرسنگی»، استاد دانشگاه، معاون فرهنگی دانشگاه تهران و مدیر سابق تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان به سخنرانی خواهند پرداخت.

گفتنی است؛ سری نخست این نشست در تاریخ 14 مهر در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

تئاتر شهر میزبان پروژه «گفتمان شنبه ها» می شود

ویژه برنامه «گفتمان شنبه ها» با مدیریت محمدرضا خاکی و همکاری اداره کل هنرهای نمایشی و مجموعه تئاتر شهر شنبه آخر هر ماه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، «گفتمان شنبه‌ها» عنوان تازه ترین پروژه نمایشی مجموعه تئاتر شهر است که شنبه‌های آخر هر ماه با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی و مدیریت محمدرضا خاکی در تالار قشقایی میزبان علاقه مندان خواهد بود.

در این نشست‌ها نمایشنامه های تازه منتشر شده توسط گروهی از هنرمندان تئاتر خوانده شده و پس از آن با حضور مترجم اثر و یک  مهمان متخصص  در مورد اثر خوانش شده گفتگو صورت می گیرد.

نخستین برنامه «گفتمان شنبه ها»  با خوانش نمایشنامه «همدستها» اثر جان هاج به ترجمه و کارگردانی نریمان افشاری خواهد بود. در این برنامه که از ساعت 17 تا 20  روز شنبه 26 آبان ماه  در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود رضا سرور پژوهشگر و مدرس دانشگاه به عنوان مهمان حضور خواهد داشت.

نمایش های تئاتر شهر 24 آبان ماه اجرایی ندارند

تمامی نمایش های به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر روز پنجشنبه 24 آبان ماه  به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) اجرا نمی‌شوند.  

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر،  تمامی نمایش‌های به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر روز پنجشنبه 24 آبان ماه  به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) به صحنه نمی روند.

هم اکنون نمایش های «لیرشاه» به کارگردانی مسعود دلخواه در تالار اصلی، «نقاشی اشر» به کارگردانی فریبرز کریمی در تالار قشقایی و «خاموشخانه» به کارگردانی مهدی مشهور در تالار سایه میزبان علاقه مندان تئاتر است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین