|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۳۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن انفجار انتحاری کابل با دولت و ملت افغانستان و‌ خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.
 سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن انفجار انتحاری کابل با دولت و ملت افغانستان و‌ خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.

به گزارش فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن انفجار انتحاری امروز در کابل که دهها کشته و مجروح برجای گذاشت، با دولت و ملت افغانستان و خانواده قربانیان این جنایت ابراز همدردی کرد.

قاسمی اضافه کرد: افغانستان با اراده، حفظ وحدت و امید به آینده قطعا می تواند شاهد پاکسازی تروریسم و عناصر تروریستی از این کشور باشد که تحقق آن، نقش مهمی در امنیت منطقه ای و جهانی دارد.

وی افزود: از این رو تمام کشورها و جامعه جهانی باید در این راه با دولت افغانستان همکاری کنند.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: دولت و ملت ایران همیشه در این مسیر و تا بازگشت ثبات، امنیت و آرامش در کنار دولت و ملت افغانستان خواهند ایستاد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان نیز پیش از این حمله تروریستی امروز دوشنبه 21 آبان ماه 1397 کابل را که به کشته و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان انجامید، محکوم کرد.

سفارتخانه ایران در کابل همچنین این ضایعه را به دولت و ملت افغانستان به ویژه خانواده قربانیان تسلیت گفت.

امروز بر اثر انفجار در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری افغانستان در کابل، بیش از ۲۵ نفر کشته و زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.

 این انفجار در حالی رخ داد که صدها معترض در حال ترک محل اعتراض خود از مقابل ارگ ریاست جمهوری افغانستان بودند.

معترضان دیشب در اعتراض به حمله طالبان به شهرستان‌های مالستان و جاغوری ولایت غزنی و بی توجهی دولت نسبت به این درگیری‌ها مقابل کاخ ریاست جمهوری افغانستان تجمع کرده بودند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین