|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۳۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
در عین حال، اگر عملکرد و رفتار ما به گونه ای باشد که مردم احساس یکپارچگی با دولت و حکومت داشته باشند، گام بسیار مهمی در خنثی سازی اثرات تحریم ها برداشته شده است و حال اینکه چگونه باید این حس پدید آید؟ بستگی به مسئولان نظام دارد؛ حکومت باید آرامش و آسایش مردم را در اولویت برنامه های خود قرار دهد و در رفتارش ثابت کند که هدفی جز افزایش رفاه مردم ندارد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت و گو با برنامه نگاه یک سیما تاکید کرد: تحریم‌های ظالمانه فعلی، جای نگرانی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر فرهاد دژپسند در نخستین گفت و گوی تلویزیونی خود پس از تصدی مسئولیت وزارت اقتصاد، در خصوص شرایط تحریمی کشور اظهار داشت: در طول سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ما شدیدترین تحریم ها را همزمان با کاهش شدید قیمت نفت و اوج جنگ تحمیلی، با موفقیت پشت سر گذاشته ایم و بنابراین تحریم های ظالمانه فعلی جای نگرانی ندارد.

وی با اشاره به برنامه های دولت و وزارت اقتصاد برای گذار از شرایط کنونی، با بیان اینکه ابتدا باید روشن شود، هدف دشمن از اعمال تحریم ها چیست؟ اظهار داشت: تحریم های ظالمانه دشمن، مردم را هدف گرفته و قصد دارد مردم را از دولت جدا کرده و نا امیدی در جامعه ایجاد کند.

دژپسند افزود: آمریکا با اعمال تحریم ها قصد دارد ورودی های منابع به کشور را مسدود کند و به همین خاطر، تحریم نفتی و مشتقات آن در اولویت برنامه های آن قرار گرفته است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در عین حال، اگر عملکرد و رفتار ما به گونه ای باشد که مردم احساس یکپارچگی با دولت و حکومت داشته باشند، گام بسیار مهمی در خنثی سازی اثرات تحریم ها برداشته شده است و حال اینکه چگونه باید این حس پدید آید؟ بستگی به مسئولان نظام دارد؛ حکومت باید آرامش و آسایش مردم را در اولویت برنامه های خود قرار دهد و در رفتارش ثابت کند که هدفی جز افزایش رفاه مردم ندارد.

وی تصریح کرد: اگر رقابت های سیاسی و گروهی را برای انتخابات نگه داریم و پس از آن به رفاقت پرداخته و لباس همفکری بپوشیم، این هدف محقق خواهد شد.

دژپسند ادامه داد: پس از چاره اندیشی در خصوص تامین منابع و ایجاد آسایش و رفاه مردم، که بخش مهمی از آن با "اهرم" کردن دارایی های دولت در امور مولد، قابل انجام است، باید با توجه به "داشته" هایمان، توجه و تمرکزمان بر حداکثر سازی بهره وری و استفاده از ظرفیت های خالی معطوف کنیم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: در حال حاضر دارایی های دولت چیزی حدود هفت هزار هزار میلیارد تومان اعم از مستغلات و اماکن است که بیست درصد این رقم حدود هزار و چهارصد و چهل هزار میلیارد تومان خواهد بود و همین مبلغ برای ایجاد اهرم محرک اقتصادی کافی است؛ دارایی که می تواند به گونه های مختلف وارد اقتصاد کشور شده، به فروش برسد یا نیازمندی های برخی شرکت ها به املاک را تامین کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین