|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۲۳۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
پلیس فرانسه روز یکشنبه دو معترض زن را که تلاش می کردند خود را به خودروی حامل «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نزدیک کنند، متوقف کرد.
پلیس فرانسه روز یکشنبه دو معترض زن را که تلاش می کردند خود را به خودروی حامل «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نزدیک کنند، متوقف کرد.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری فرانسه، یکی از معترضان با عبوراز مانع تا فاصله چندمتری عقب کاروان حامل رئیس جمهوری آمریکا که برای شرکت در مراسم صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در حال عزیمت بود، نزدیک شد.
تصاویر زنده تلویزیونی نشان داد که پلیس فرانسه جلوی یکی از زنان معترض را گرفت و زن معترض دیگری در حالی که مقامات امنیتی فرانسه در حاشیه خیابان مشغول هول دادن او بودند، مشاهده می شد.
« اینا شوچنکو» از رهبران یک گروه فمنیستی افراط گرا مسئولیت این اعتراض را برعهده گرفت.
مراسم یادبود پایان جنگ جهانی اول با حضور سران 70 کشور جهان تحت تدابیر شدید امنیتی در فرانسه برگزار شد. سه نفر از معترضان وابسته به این گروه همچنین امروز صبح در محل برگزاری مراسم در پاریس تظاهرات کردند و «جنایتکاران جنگی» در میان مهمانان حاضر را محکوم کردند.
آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود «جنایتکاران جنگی خوش آمدید». «صلح طلبان تقلبی» و «دیکتاتورهای واقعی» دیگر شعارهای آنها بود که بر روی بدنشان نوشته شده بود.
به گزارش ایرنا، در این مراسم روسای جمهوری آمریکا، روسیه، ترکیه، کرواسی و نخست وزیر کانادا شرکت داشتند. برگزاری رژه نظامی و احترام به کشته شدگان و حضور در بنای یادبود جانباختگان این جنگ ازجمله برنامه های این مراسم بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین