|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۲۳۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
مولوی از اجرای محوطه‌سازی در دپوی لاله خبر داد و گفت: در این مجموعه محوطه‌سازی در حال اجراست و ریل‌گذاری در داخل ساختمان‌های تعمیر گاهی به اتمام رسیده است و از اواخر دی امیدواریم ریل گذاری داخلی را آغاز کنیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از اتمام ریل گذاری خط یک تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: متوسط ریل‌گذاری در مترو تبریز پیش از این حدود ۲۵ متر در روز بود که امروز به متوسط ۸۰ متر در روز ارتقا داده‌ایم در صورتی که این موضوع در شیراز تهران مشهد و اصفهان کمتر از ۵۰ متر است.

 «مصطفی مولوی» در جلسه علنی شورای شهر تبریز ضمن ارائه گزارشی اجمالی از اقدامات صورت گرفته در طی شش ماه گذشته در این سازمان، با اشاره به شرایط تحویل پروژه قطار شهری تبریز گفت: زمانی که پروژه را تحویل گرفتیم فاز یک و دو از خط یک قطار شهری تبریز به بهره‌برداری رسیده بود این در حالی بود که ایستگاه‌های یک تا شش از لحاظ ساختمانی به اتمام رسیده و ایستگاه‌های ۷، ۸ ،۹، ۱۰ و ۱۱ در حال ساخت بود و از فاز سه نیز ایستگاه‌های ۱۲، ۱۸ و ۱۴ در حال ساخت قرار داشت.

مولوی همچنین اشاره‌ای به تعطیلی برخی ایستگاه‌ها از جمله ایستگاه‌های ۱۳ ۱۵ و ۱۶ در زمان تحویل پروژه داشت و گفت: این ایستگاه‌ها در آن زمان بدون پیمانکار بوده و فعالیت در این ایستگاه‌ها تعطیل بود هم‌چنین در برخی ایستگاه‌ها در بحث مخابراتی و تأسیساتی نواقص وجود داشت.

وی با اشاره به سرعت بخشی به انجام فعالیت‌های عمرانی در خط یک قطار شهری تبریز گفت: در بحث ریل‌گذاری شاهد پیشرفت فیزیکی پروژه هستیم، به طوری که از اواسط خردادماه تا به امروز ۱۱.۵ کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده است.

مولوی افزود: از همکارانم در خط یک مترو تبریز تشکر ویژه دارم که طول ریل‌گذاری را در کشور بهبود بخشیدند و برخی روزها ریل‌گذاری را به ۱۱۰ متر رساندند.

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت‌های عمرانی در ایستگاه‌های خط یک قطار شهری تبریز گفت: ایستگاه ۷ و ۸ به اتمام رسیده اما نواقصی در پله برقی و آسانسور داریم، ایستگاه ۹ در بحث ساختمان به اتمام رسیده و یکی از ورودی‌ها تا پایان آذرماه تکمیل و آماده مسافرگیری است، ایستگاه ۱۰ واقع در میدان چهار راه منصور به اتمام رسیده و داخل میدان تحویل شهرداری شده است و نواقصی در یکی از ورودی‌ها داریم که به محض واگذاری محل توسط شهرداری منطقه عملیات آن نیز آغاز می‌شود، پیمانکار ایستگاه ۱۱ مشخص شده است و به محض پرداخت پیش پرداخت تا یک ماه آینده ادامه ایستگاه و ورودی‌ها آغاز می‌شود.

مولوی اشاره‌ای نیز به قول ماه‌ها پیش داشت در خصوص رساندن قطار به ایستگاه دوازده و گفت: خوشبختانه نیمه اول شهریورماه قطار را به ایستگاه ۱۲ رساندیم اما متأسفانه علی‌رغم صورت‌جلسه‌ای که با مدیر کل آموزش و پرورش ومعاون عمرانی وقت داشتیم در حق قیمت‌گذاری در آزادسازی ورودی این ایستگاه به توافق نرسیدیم و متأسفانه به ماده ۸ متوسل شدیم تا از مسیر قانونی پیگیر موضوع باشیم و برای برطرف کردن مشکل ورودی موقت در حال احداث است و امیدواریم اواخر دی ماه شاهد مسافرگیری در این ایستگاه باشیم.

وی افزود : پیمانکار ایستگاه ۱۳، ۱۵ و ‌ ۱۶ انتخاب شده است و باتوجه به مبلغ ارائه شده پیشرفت قابل قبولی در این ایستگاه‌ها داریم و امیدواربم تا پایان سال سقف هر سه ایستگاه به اتمام برسد.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌های عمرانی در ایستگاه ۱۴ گفت: در ایستگاه ۱۴ به علت عدم تملک قسمتی از ایستگاه انجام کار با ظرفیت کامل مقدور نبود و از همه ایستگاه‌ها عقب‌تر بودیم و بدهی سازمان نیز به پیمانکارش نسبت به دیگران بیشتر است و خوشبختانه تملک صورت گرفت و پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم تا اواخر اردیبهشت ۹۸ سقف اول را به اتمام برسانیم.

مولوی از اجرای محوطه‌سازی در دپوی لاله خبر داد و گفت: در این مجموعه محوطه‌سازی در حال اجراست و ریل‌گذاری در داخل ساختمان‌های تعمیر گاهی به اتمام رسیده است و از اواخر دی امیدواریم ریل گذاری داخلی را آغاز کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در خط دو قطار شهری تبریز گفت: طی هفته‌های گذشته TBM خط دو را راه‌اندازی کردیم و در خصوص ایستگاه‌ها در حال حاضر در ایستگاه ۱ و ۲و ۳ و ۱۶ سازه نگهبان احداث شده است. ایستگاه شش در حال تحویل زمین است و ایستگاه هشت و ۱۵در حال اجرای سازه نگهبان هستیم و ایستگاه ۱۸ روباز بوده و قسمتی عملیاتی شده است.

مولوی با اشاره به نوسانات ارز در طی ماه‌های گذشته گفت: 6 ماه پیش هر کیلومتر احداث مترو ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه داشت اما امروز برای هر کیلومتر به ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

وی ادامه داد: خط چهار که ترامواست در مرحله انتخاب مشاور است تا بتوانیم با برنامه دقیق‌تر عمل کنیم و امیدواریم این مراحل تا پایان سال به اتمام برسد.

وی اشاره‌ای به ایستگاه مشترک راه‌آهن «تبریز - میانه» با مترو داشت و گفت: رساندن خط دو به خاوران موضوعی بود که با وزیر وقت و مسئولان ارشد جلسه  مشارکتی برگزار شد و به‌علت تملک سهل و آسان در خاوران، هماهنگی گزینه خاوران با توسعه شهر تبریز، توجیه اقتصادی طرح، تقاضای بالای سفر و توجه به پدافند غیرعامل مباحثی بود که ما مصمم به اجرای این کار هستیم.

مولوی ادامه داد: در بحث خط پنج نیز مراحل مشاوره رساندن مترو به سهند در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از اختصاص بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در طی شش ماه گذشته به مترو تبریز خبر داد و گفت: در این مدت ۲۷ میلیارد تومان از طریق دولت و ۱۳۲ میلیارد تومان از طریق شهرداری به مترو اختصاص یافته است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین