|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۲۳۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
آن‌طور که هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در توئیتر خود گفته وزرای خارجه در نخستین دیدار خود در پاریس نیز «در مورد افزایش قدرت ناتو، مقابله با رفتارهای مخرب ایران، خلع سلاح اتمی کره شمالی و بحران در سوریه گفت‌وگو کرده‌اند».
در جریان سفر رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه ایالات متحده به فرانسه برای شرکت در مراسم صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی نخست، رهبران دو کشور در مورد ایران نیز گفت‌وگوهایی را انجام داده‌اند؛ وزیر خارجه آمریکا قرار است امروز نیز با هم‌تای فرانسوی خود در مورد ایران گفت‌وگو کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه می‌گوید امانوئل مکرون، در جریان دیدار با دونالد ترامپ که پشت درهای بسته انجام شده، بار دیگر بر موضع پاریس در مورد لزوم حفظ «برجام» تاکید کرده‌است.

به گفته سخنگوی رئیس‌جمهوری فرانسه ترامپ نیز بر موضع خود در مورد «فشار» بر ایران تاکید کرده‌است: «او گفته است لازم است بر فشارها بر ایران افزود تا تضعیف شود».

امانوئل مکرون نیز در پاسخ گفته در نتیجه شاید بهتر است اگر طرف‌ها وارد بحث و مذاکرات بیشتری شوند؛ موضع فرانسه و آمریکا «در واقع خیلی نزدیک» است.

سخنگوی مکرون می‌گوید ترامپ تاکید کرده آن‌چه لازم است «دستیابی به توافق جامعی‌ست که صد در صد تضمین کند ایران به سلاح اتمی دسترسی پیدا نخواهد کرد».

مکرون خود در توئیترش گفته با ترامپ در مورد ایران، مقابله با تروریسم، مسائل دفاعی اروپا، سوریه و برخی مسائل دیگر گفت‌وگو کرده‌است. او این مذاکرات را «خیلی خوب» توصیف کرده‌است.

از طرف دیگر وزارت خارجه ایالات متحده نیز در بیانیه‌ای می‌گوید در جریان نهار کاری ۲۰ آبان، به میزبانی ژان-ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا قرار است در مورد «همکاری در مورد مسائل اصلی جهانی، از جمله راه‌های مقابله با رفتارهای مخرب ایران و پیشروی در خلع سلاح اتمی در شبه‌جزیره کره صحبت کند».

آن‌طور که هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در توئیتر خود گفته وزرای خارجه در نخستین دیدار خود در پاریس نیز «در مورد افزایش قدرت ناتو، مقابله با رفتارهای مخرب ایران، خلع سلاح اتمی کره شمالی و بحران در سوریه گفت‌وگو کرده‌اند».

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای گفته دو طرف مروری بر روش‌هایی که آمریکا و فرانسه می‌توانند در همکاری با یکدیگر در پی گیرند تا با «رفتارهای مخرب ایران مقابله شود، کره شمالی عاری از سلاح اتمی شود و راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه پیدا شود، گفت‌وگو کرده‌اند».

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین