»
کد خبر: ۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶
رئیس جمهور آمریکا با این ادعا که هدف از مداخله نظامی در سوریه جلوگیری از کاربرد تسلیحات شیمیایی است، اعلام کرد، هنوز برای حمله به این کشور تصمیمی نگرفته است.
تدبیر و امید«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه، مدعی شد هنوز برای حمله نظامی به سوریه تصمیم نگرفته است.

اوباما در عین حال ادعا کرد:« هدف از حمله نظامی محدود جلوگیزی از کاربرد جنگ افزارهای شیمیایی در آینده، خواهد بود.»


رئیس جمهور آمریکا که این مطلب را در گفت وگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی «PBS» می گفت، تصریح کرد، تحرکات جدی بین المللی برای پایان دادن به استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه، بر منافع ملی آمریکا در طولانی مدت تاثیر دارد و «یک اخطار» در این باره می تواند تاثیر مثبتی بر بحران سوریه بگذارد.
وی بار دیگر ادعا کرد که مقامات آمریکایی معتقدند که حکومت سوریه مسئول حمله شیمیایی هفته گذشته به حومه دمشق است که در آن صدها تن کشته شدند.


اوباما در ادامه ادعاهایش گفت: «ما تمام شواهد را بررسی کرده ایم و به این نتیجه رسیده ایم که معارضان مسلح سوری چنین سلاح هایی در اختیار نداشته اند. وسیله پرتاب، راکت بوده و نیروهای مخالف راکتی در اختیار ندارند. ما بر این باور هستیم که دولت سوریه آن حملات شیمیایی را انجام داده است. در این صورت باید با پیامدهای بین المللی آن مواجه شود.»
بحث حمله نظامی به سوریه در حالی مطرح می شود که بازرسان سازمان ملل مشغول تحقیق درباره ماهیت حمله اخیر هستند.
«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل عنوان کرده است بازرسان سازمان ملل نمونه های ارزشمندی برای تحقیقات خود یافته اند و با قربانیان و شاهدان نیز گفت ‌وگو کرده ‌اند، اما آنها برای ادامه کارشان نیازمند زمان هستند.
حکومت سوریه اکیدا توسل به تسلیحات شیمیایی علیه شهروندان خود را رد و تأکید می کند شورشیان مخالف حکومت مسئول حمله شیمیایی هستند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین