|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۲۳۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:از نیمه دوم سال ۹۲ تاکنون خط اعتباری ۶ هزار میلیارد تومانی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،محمود حجتی که به خراسان جنوبی سفر کرده است،در حاشیه بازدید از کارخانه تولید ماشین های کشاورزی در شهرستان فردوس به خبرنگاران گفت:یکی از محورهای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی مکانیزاسیون است.

وی با تاکید بر این که کشاورزی امروز با بکارگیری نیروی محرکه،ماشین ها و ادوات مکانیزه در مراحل تولید و پس از تولید می تواند پیشرفت داشته باشد،اظهار داشت:در پنج سال گذشته یعنی از نیمه دوم سال ۹۲ تاکنون خط اعتباری ۶ هزار میلیارد تومانی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافته است و این خط اعتباری همچنان ادامه دارد.

حجتی درباره وضعیت کشاورزی شهرستان فردوس گفت:خشکسالی،سرمازدگی و برخی آفات به بخشی از محصولات کشاورزی از جمله انار این شهرستان آسیب زده است.

وزیر جهاد کشاورزی مشکل عمده انار فردوس را مربوط به آبرسانی به باع ها دانست و افزود:راندمان آبیاری قنات بلده پایین است و با توجه به محدودیت منابع آب در منطقه، سزاوار نیست که آب با راندمان پایین استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد:با مذاکراتی که داشتیم مقرر شد در این زمینه مطالعات صورت گیرد و با همکاری مسئولان و کشاورزان نسبت به انتقال آب با لوله از مظهر قنات به باغ ها و همچنین بکارگیری روش های نوین آبیاری در باغ ها اقدام شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین