کد خبر: ۲۳۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
براساس این مطالعات تحلیل خرابی ساختمان‌ها در زمان وقوع زلزله و تعداد مجروحین و کشته شده‌ها در سناریوی روز و شب قابل احصاء است. با استفاده از داده‌های این طرح امکان انجام عملکرد مناسب در قبل، حین و بعد از زلزله فراهم می‌شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: کرج توسط گسل‌های فعال متعددی محصور شده و در منطقه‌ای با خطر لرزه‌ای بسیار بالا قرار گرفته است.

احدالله احمدی پرگو در مراسم رونمایی از نقشه گسل‌های کرج که امروز شنبه 19 آبان در شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: آسیب‌های ناشی از وقع زلزله در کرج کل کشور را درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: جمعیت زیاد و توسعه روز افزودن جمعیت کرج سبب می‌شود آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از وقوع زلزله در این شهر، کل کشور را درگیر کند، بنابراین برای کاهش آسیب‌های ناشی از زلزله چاره‌ای جز بررسی دقیق وضعیت خطر و آسیب‌های لرزه ای و برگشت پذیری با کارکرد و توانمدسازی بهتر در شهر وجود ندارد.

این مسئول توضیح داد: طرح جامع کاهش خطرپذیری لرزه‌ای کرج که از دو بخش کلی تشکیل شده، سال 90 آغاز و تا چندی پیش ادامه داشت. براساس این مطالعات تحلیل خرابی ساختمان‌ها در زمان وقوع زلزله و تعداد مجروحین و کشته شده‌ها در سناریوی روز و شب قابل احصاء است. با استفاده از داده‌های این طرح امکان انجام عملکرد مناسب در قبل، حین و بعد از زلزله فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: به منظور ایجاد آمادگی برای مقابله مناسب با زلزله به دنبال تهیه طرح ساختارهای آسیب پذیری شهری، شناخت فضاهای تخلیه امن منطقه‌ای، شناخت راه‌های اضطراری، برنامه عملیاتی مراقبت‌های بهداشتی و ایجاد سیستم خود امدادی و توسعه آمادگی مردمی برای مشارکت و مدیریت بحران در یک بحران واقعی هستیم که تا یایان سال انجام می‌شود، بدون شک شهرداری کرج در پروژه‌های عمرانی و شهری خود از جمله طرح بازآفرینی شهری از مطالعات صورت گرفته استفاده خواهد کرد.

معاون شهرسازی و معماری کرج به ضرورت تشکیل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: لایحه تشکیل این سازمان تهیه شده و به زودی به شورای شهر ارائه می شود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین