|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷
کد خبر: ۲۳۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
در این طرح لایروبی و رسوب برداری از ۲۲ مسیل و کانال موجود در منطقه نیز اجرایی شده و روزانه حدود ۱۰ تن زباله از کانال ها و مسیل ها از جمله خشایار، علم و صنعت، باقری، محرابیان و تهرانپارس جمع آوری می شود.
شهردار منطقه ۴ تهران گفت: طرح شناسایی و حفظ و احیاء قنات‌ها و آبیاری باغات محدود منطقه توسط قنات‌ها در سال‌های اخیر مطالعات ویژه‌ای را می‌طلبد که در غالب طرحی موضوعی در اولویت این منطقه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، سیدعلیرضا حسینی در این باره گفت: هدف از این طرح کاهش خطرات ناشی از سد مسیر ۱۷ قنات موجود در منطقه، بهره برداری بهینه از منابع دایر و جاری زیرزمینی، حفظ و احیاء باغات محدود باقی مانده در منطقه و بهره برداری از آنها به اشکال متناسب و قابل اجراست.

حسینی افزود: از آنجا که قنات ها در گذشته به عنوان نخستین منابع آبیاری و نخستین تکنولوژی آب رسانی محسوب می شدند، نگهدای و احیاء این قنوات در اولویت این منطقه قرار دارد.

شهردار منطقه ۴ خاطرنشان کرد: در این طرح لایروبی و رسوب برداری از ۲۲ مسیل و کانال موجود در منطقه نیز اجرایی شده و روزانه حدود ۱۰ تن زباله از کانال ها و مسیل ها از جمله خشایار، علم و صنعت، باقری، محرابیان و تهرانپارس جمع آوری می شود.

وی افزد: حفظ هویت های نمادین آنچه که قابل نگهداری و احیاء است، از اولویت های این طرح به شمار رفته و به نوعی احیاء ارزش های تاریخی محل محسوب می شود. به علاوه تعدد قابل توجه قنات ها در منطقه و آب جاری قابل استحصال و انواع استفاده از آن در شرایط حاضر، اهمیت و توجه خاصی را می طلبد.

بر اساس گزارش شهرنوشت، حسینی با اشاره به نقش کارگزاران اصلی این عملیات گفت: شهرداری، شورای نمایندگان ساکنان و مالکان و سایر تشکل های دولتی در این طرح از کارگزاران اصلی این طرح به شمار می روند و امید است با تلاش و همت این عزیزان رضایت خاطر شهروندان و ساکنان محلی کسب شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین