|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰
کد خبر: ۲۳۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، واروژ کریم مسیحی، آیدا پناهنده، محمد آفریده، بهتاش صناعی‌ها، رامتین شهبازی، کاوه قهرمان و لقمان خالدی به عنوان هیئت داوران بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره اعلام شدند.
 هیات داوران بخش مسابقه سینمای ایران در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.

 به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، واروژ کریم مسیحی، آیدا پناهنده، محمد آفریده، بهتاش صناعی‌ها، رامتین شهبازی، کاوه قهرمان و لقمان خالدی  به عنوان هیئت داوران بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره اعلام شدند.

واروژ کریم مسیحی، کارگردان، فیلنامه نویس و تدوین‌گر سینما است که کارگردانی فیلم‌هایی چون: «فاخته»، «سمک عیار»، «پرده آخر» و «تردید» در کارنامه کاری او دیده می شود. همچنین کریم مسیحی در بسیاری از فیلم‌های بهرام بیضایی نیز دستیار کارگردان بوده است.

آیدا پناهنده، نویسنده و کارگردان است که ساخت فیلم‌های کوتاه «قوطی حلبی»، «بازار»، «رمولوس»، «انتگرال» و مستندهای «اتاق امن»، «خانه قمر خانم» و فیلم‌های بلندی چون «ناهید» و «اسرافیل» را در کارنامه کاری خود دارد.

محمد آفریده، فیلمسازی خود را از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سینمای آزاد آغاز کرد. وی کارگردانی سریال‌های تلویزیونی «مهمانی خدا»، فیلم های کوتاه «پیقام»، «بچه‌های انقلاب»، «قهرمان کیه» و فیلم تلویزیونی «بادیه‌های شیر» را در کارنامه کاری خود دارد.

بهتاش صناعی‌ها، نویسنده و کارگردان است که آثاری چون «احتمال باران اسیدی» و «دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری» را در کارنامه کاری خود دارد.

رامتین شهبازی، پژوهشگر میان رشته‌ای سینما و تئاتر است که مقالات متعددی از در این زمینه ارائه کرده است. او همچنین تالیف کتاب‌های «جستاری در جامعه شناسی فیلم»، و مشارکت در تولید جمعی چندین عنوان کتاب را در کارنامه کاری خود دارد.

کاوه قهرمان، کارگردان، فیلمنامه نویس، تصویربردار، تدوین‌گر و صداگذار است که تاکنون ساخت بیش از  28 اثر کوتاه داستانی مستند، و تجربی را در کارنامه خود دارد.

لقمان خالدی، مستندساز و تدوینگر است که از جمله مستندهای او می‌توان به «و من مسافرم»، «مشترک مورد نظر»، «کمی بالاتر»، «نساء» و «فصل حرص» اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، مسابقه سینمای ایران شامل دو بخش مسابقه و ویژه است که در این دوره، 108 اثر از فیلمسازان ایرانی در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران از 18 آبان ماه در پردیس سینمایی ملت آغاز شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین