|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۲۳۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
پس از این که دموکرات ها در انتخابات آمریکا پیروز شدند و کنترل مجلس نمایندگان را به دست آوردند، سهام آمریکا و سهام آسیایی افت کردند و دلار تضعیف شد.
  روز چهارشنبه، پس از این که دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا پیروز شدند و کنترل مجلس نمایندگان را به دست آوردند، سهام آمریکا و سهام آسیایی افت کردند و دلار تضعیف شد. به این ترتیب توانایی حزب دموکرات برای جلوگیری از اقدامات اقتصادی و سیاسی ترامپ تقویت شد؛ اما انتظار می‌رود سهام اروپایی رشد کنند.

طبق داده‌های تاجران سهام اروپا، شاخص فوتسی انگلیس ۰.۵ درصد بالاتر باز شد، کاک فرانسه ۰.۸ درصد و داکس آلمان ۰.۷ درصد، در ابتدای معاملات رشد کردند.

پیروزی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا مانعی را بر سر راه جمهوری‌خواهان ایجاد کرده است تا دیگر نتوانند به سادگی قوانین را در دو مجلس آمریکا به تصویب برسانند.

هرچند این نتیجه تا حد زیادی مطابق انتظارات بازار بود و باعث شد بازارها سقوط نکنند، اما چشم‌انداز فضای سیاسی پر از تقابل آمریکا، وضعیت نامشخصی را برای سرمایه‌گذاران به وجود آورد و دلار در برابر اکثر رقیبان خارجی خود تضعیف شد.

در بازارهای سهام جهان، اس‌اندپی۵۰۰ آمریکا تا به این لحظه توانسته است پس از افت دیشب ۰.۱ درصد رشد کند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن هم توانست در نهایت همین مقدار رشد کند، اما همچنان فاصله زیادی با رکوردهای بالاتری دارد که امروز ثبت کرده بود.

نیکی ژاپن‌ در پایان سودهای اوایل امروز خود را از دست داد و با ۰.۳ درصد افت بسته شد؛ کوسپی کره‌جنوبی ۰.۵۲ درصد افت کرد؛ درحالی که ای‌اس‌اکس۲۰۰ استرالیا ۰.۳۷ درصد رشد داشت.

سهام چین هم افت کردند اما سهام هنگ‌کنگ اندکی رشد کرد. هانگ‌سنگ ۰.۱۲ درصد رشد کرد اما کامپوزیت شانگهای. ۰۶۸ درصد و کامپوزیت شن‌زن ۰.۴۳ درصد افت کردند.

در بازار ارز، دلار افت کرد. در برابر ین، نرخ دلار از رکورد ۱۱۳.۸۲ ین، که بالاترین میزان یک ماهه آن بود، ۰.۳ درصد پایین آمد و به نرخ برابری ۱۱۳.۱۳ رسید. یورو ۰.۱۵ درصد در برابر دلار تقویت شد و به نرخ ۱.۱۴۴۶ رسید.

شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان، از نرخ ۹۶.۸۰۰ واحد هفته گذشته، تا ۹۶.۱۵۵ واحد، پایین آمد.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین