|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۲۳۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
هر کدام از طرفین و افراد شرکت کننده دیدگاه‌ها و سیاست‌های خود را در این خصوص اعلام داشته و "نمایندگان افغانستان" سخنرانی‌های جامعی در این رابطه برگزار می‌کنند. آنها درباره مسائلی نظیر برقراری صلح و امنیت در سرزمین عزیزمان گفت‌وگو می‌کنند.
 سخنگوی طالبان اعلام کرد هیات عالی رتبه‌ای از دفتر سیاسی آنها در قطر نهم نوامبر (18 آبان) در کنفرانس مسکو درباره افغانستان حضور خواهند یافت.

 به نقل از آناتولی، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی دولت افغانستان گفت: این کنفرانس به معنی انجام مذاکرات با هیچ طرف خاصی نیست اما یک مذاکرات جامع درباره یافتن راه حلی صلح آمیز درباره مساله افغانستان و خاتمه دادن به اشغالگری آمریکاست.

وی افزود: هر کدام از طرفین و افراد شرکت کننده دیدگاه‌ها و سیاست‌های خود را در این خصوص اعلام داشته و "نمایندگان افغانستان" سخنرانی‌های جامعی در این رابطه برگزار می‌کنند. آنها درباره مسائلی نظیر برقراری صلح و امنیت در سرزمین عزیزمان گفت‌وگو می‌کنند.

وزارت خارجه روسیه روز شنبه گفته بود که دعوتنامه‌هایی برای نمایندگان آمریکا، پاکستان، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، چین، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان برای حضور در این نشست ارسال شده است.

قرار است سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در آغاز این نشست که روز جمعه برگزار می‌شود سخنرانی جامعی داشته باشد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین