|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۲۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
محسن پاک آئین سفیر ایران در باکو در صفحه خود در یکی از شبکه های اجتماعی خود نوشت:
آقای مبارز قربانلی نماینده سابق مجلس و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان ،به تازگی از سوی رئیس جمهور به عنوان رئیس کمیته دولتی آذربایجان منصوب شد. برای عرض تبریک و تسلیم دعوتنامه آقای ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روز چهار شنبه 12 شهریور با وی ملاقات کردم.

در این ملاقات که با حضور آقای ابراهیمی رایزن فرهنگی سفارت برگزار شد، مبارز قربانلی ضمن پذیرش دعوت ابراهیمی ترکمان ،خاطرات خوش سفر سال قبل به ایران به اتفاق شیخ الاسلام پاشازاده و بخصوص دیدار صمیمانه با مقام معظم رهبری را یادآور شد و گفت دریافت یک انگشتر عقیق از حضرت آیت الله خامنه ای خاطره خوش این سفر است و من این انگشتر را در خانه ام در یک مکان مقدس حفظ می کنم.

رئیس کمیته دولتی امور تشکل های دینی جمهوری آذربایجان همچنین با تأکید بر اشتراک نظر باکو و تهران در مورد بسیاری از رویدادهای منطقه ای و بین المللی گفت : رؤسای جمهور هر دو کشور در مورد توسعه روابط همه جانبه ابراز علاقمندی کرده و فرصت های فرهنگی و دینی موجود بین دو کشور نیز ارزشمند است و می تواند پشتوانه مناسبات سیاسی باشد.

ما همچنین پیرامون چگونگی توسعه مناسبات دینی بین تهران - باکو بحث و تبادل نظر کردیم و آقای ابراهیمی هم با ارائه یک گزارش فرهنگی، ضرورت شرکت در همایش های مشترک دینی و برگزاری جلسات هم اندیشی را یادآور شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین